مسکن و ساختمان

اسماعیل آذرنیا، سازنده:

روندهای بروکراتیک ارگان‌های شهری، آزاردهنده است

اسماعیل آذرنیا، سازنده مناطق مختلف تهران که در حال حاضر در منطقه ۱۲ پروژه دارد در گفتگو با صما گفت: در حال حاضر تورم وجود دارد و قیمت ها بدون حساب و کتاب بالا می رود که به دلیل وضعیت بازار ارز است.اگر قیمت ارز و طلا ثابت شود دچار رکود خواهیم شد.

وی درباره عوارض شهرداری گفت: بخشودگی پلکانی دربرابر افزایش عوارض ناچیز است.بهتر است عوارض سنگین نباشد. از طرف دیگر کمیسیون خلاف در منطقه ۱۲ بسته است و عملا تخفیف حرف است وقتی نمی توانیم عوارضی را پرداخت کنیم چه تخفیفی می خواهند بدهند.

این سازنده درباره روند تاییدیه های آتش نشانی و نظام مهندسی گفت: ارگان های شهری روندهای بروکراتیک آزاردهنده ای دارند. مجوزی که در عرض یک ماه می توان گرفت را شش ماه به تعویق می اندازند. همه اینها یعنی خواب سرمایه و درگیری ذهنی برای نویسنده. همچنین قبلا برای ابفای در انتهای سفت کاری فیش صادر می شد و مبلغی را می پرداختیم الان از ابتدای کار این فیش صادر می شود در مراحل بعدی نیز همین طور . در حقیقت چند مرحله ای شده است و سازندگان باید مدام پول بپردازند.مرحله دوم صدور فیش آبفا هم مربوط به حق زحمه آن است که هرسال تغییر می کند و برای سال دوم هم باید پول بپردازیم.

آذرنیا درباره افزایش قیمت مصالح گفت: وقتی ارز و طلا گران می شود همه چیز گران می شود. بنابراین برای بهبود وضعیت ثبات اقتصادی لازم است. از طرف دیگر دلار پایین هم بیاید سیمان که با ارز گران شده گران باقی می ماند و ارزان نمی شود.

وی در پایان گفت: پیش بینی وی درباره وضعیت سال آینده افزایش قیمت مسکن است و در این صورت دوباره شاهد رکورد خواهیم بود مگر انکه قیمت ارز ثابت شود و روی قیمت عادلانه ای باقی بماند. آذرنیا در خاتمه خاطر نشان کرد: اکنون در منطقه ۱۷ شهریور خرید و فروش خوب است.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا