دانشنامه ساخت و ساز

تهیه بتن عمده در بازار

اگر می­خواهید از قیمت بتن اطلاع داشته باشید، تا انتهای مقاله همراه ما بمانید. در این مقاله علاوه بر قیمت عوامل موثر بر آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

تهیه عمده بتن نیازمند توجه زیادی است. چراکه در صورت اشتباه ممکن است سلامت افراد زیادی به خطر بیوفتد و بنا با خطر ترمیم و باز­سازی روبرو شود.

سود تهیه عمده ممکن است افراد زیادی را وسوسه کند که از کسب ­و­کار­های غیرمعتبر خرید کنند. شما این اشتباه را نکنید و خرید را تنها به مراجع معتبر بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما بمانید.

قیمت تهیه بتن عمده

عیار بتن هر چقدر که بیشتر باشد، استحکام و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. توصیه­ای که همواره به سازندگان می­شود این است که بهترین بتن موجود را برای بنای خود به­ کار بگیرند.

با این حال بتن ۳۵۰ به لحاظ استحکام توصیه می­شود و قیمت مقرون به­ صرفه­ای هم دارد. قیمت بتن ۳۵۰ از ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان متغیر است.

برای بتن­ ریزی مقدار بودجه مناسبی در نظر بگیرید تا بعدا نیاز به ترمیم پیدا نکنید. بتن ۴۰۰ نیز قیمتی بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان دارد.

زمانی که مصالح ساختمانی را به صورت عمده می­خرید، مقرون‌به‌صرفه ­تر خواهد بود. برای تهیه بتن می­توانید به سایت مجموعه ایران بتن مراجعه کنید. بتن خریداری­شده در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

رزین سنگ مصنوعی در بتن چه کاربردی دارد؟

از موادی که در صنعت بتن کاربرد بسیار زیادی دارد رزین سنگ مصنوعی است. رزین سنگ مصنوعی نوعی سنگ است که بر پایه رزین پلی کربوکسیلات ساخته می­شود و استحکام زیادی به بتن می­بخشد.

از این سنگ برای تولید بتن­ های پیش­ ساخته، موزاییک با مقاومت بالا و سمنت پلاست استفاده می­شود. رزین باعث خواهد شد که کیفیت بتن در میکسر حفظ شود.

زمانی که ماشین­ های میکسر زمان زیادی را منتظر نیرو­های اجرایی بمانند، کیفیت بتن تا حد زیادی پایین خواهد آمد. به همین دلیل از رزین سنگ مصنوعی استفاده خواهد شد.

رزین باعث می­شود که کیفیت از دست رفته بتن به آن بازگردد. مجسمه ­های بتنی معمولا از چنین ترکیب بتنی برخوردار هستند و شما می­توانید انواع آنها را در میادین شهر ببینید.

چنین بتنی بافت بسیار روانی دارد و تا با استفاده از آن تا حد زیادی در مصرف آب صرفه­ جویی خواهد شد.

قیمت بتن در تهران

قیمت بتن در تهران با نرخ مصوب تعیین می ­شود و به­ فروش می­رسد. شما می­توانید از آن را از کارخانه­ های معتبر مختلفی مثل ایران بتن تهیه کنید.

قیمت بتن – با نگاهی بر استفاده از افزودنی های مختلف در بتن

در مقاله قبلی به بررسی تفاوت های انواع بتن های مرسوم ساختمانی به صورت مختصر پرداخته شد و نکاتی  در رابطه با تفاوت های ساخت بتن های خود تراکم و بتن پرمقاومت و بتن معمولی ارائه شد . این تفاوت ها در نهایت منجر به تفاوت قیمت بتن آماده می گردد .

در این مقاله قصد داریم با بیان نکاتی در ارتباط با انواع افزودنی های بتنی مورد استفاده در صنعت ساختمان به بیان ویژگی های آن ها پرداخته و در نهایت نکاتی در ارتباط با تاثیر افزودنی های بتن بر قیمت بتن آماده ارائه می گردد .

افزودنی های بتنی در صنعت ساختمان ایران عمدتا به دو نوع افزودنی های پوزولانی و افزودنی های شیمیایی تقسیم بندی می شود . پر کاربرد ترین افزودنی پوزولانی در ایران میکروسیلیس است که عمدتا به صورت پودری ، ژل و دوغاب توسط شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی ارائه می گردد . میکروسیلیس به سبب ویژگی هایی که در ریز ساختار بتن دارد سبب افزایش مقاومت ، دوام و مقاومت بتن می گردد و به طور معمول در سازه های صنعتی ، دیوار حائل و فونداسیون ساختمان ها و سازه های استخر مورد استفاده قرار می گیرد.

افزودنی های شیمیایی بتن شامل افزودنی های فوق روان کننده ، افزودنی های حفظ اسلامپ بتن ،افزودنی حفظ ویسکوزیته بتن، افزودنی های زودگیر کننده ، افزودنی های دیرگیر کننده ، و الیاف بتن هستند که بنا به نیاز پروژه های بتن آرمه باید مورد استفاده قرار گیرد . این نیاز می تواند جلوگیری از آب افتادگی و جدا شدگی بتن ، افزایش روانی مورد نیاز جهت ویبره پذیری و پمپ پذیری راحت بتن ، افزایش مقاومت ، افزایش دوام بتن و افزایش مقاومت کششی بتن باشد .

اگر بنا به شرایط پروژه ( افزایش طبقات ، شرایط آب و هوا ، افزایش نیاز به الزامات دمایی و نفوذ ناپذیری ، پمپ بتن و  …) نیاز به سفارش بتن آماده با افزودنی بتن باشد کارفرما می تواند خود شخصا آن را تهیه کرده یا مسئولیت انتخاب آن را بر عهده کارخانه بتن واگذار کند. 

در صورتی که مسئولیت انتخاب افزودنی بتن با کارخانه بتن باشد .، کارخانه بتن با بررسی افزودنی های مناسب موجود در بازار و سازگار با شرایط بتن ریزی و کنترل شرایط دمایی و نیاز های بتنی پروژه اقدام به انتخاب افزودنی مناسب برای بتن می کند . سپس با تهیه آن در محل پروژه آن را به مقدار از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار می دهد. همچنین کارخانه بتن موظف است بتن را با شرایط مورد نیاز کارفرما و با توجه به افزودنی های خواسته شده تهیه کرده و کیفیت آن را به دقت کنترل نماید .

لذا نیاز است کارفرمایان با مشخص کردن شرایط پروژه نظیر ، ارتفاع ، نوع سازه ، نوع شرایط دمایی، فاصله حمل بتن  و نوع بتن مورد استفاده و همچنین با مشورت با کارخانه تولید کننده بتن نوع افزودنی های بتنی مورد نیاز خود را انتخاب کند. 

با توجه به موارد گفته شده اگر بتن آماده با افزودنی بتن سفارش داده شود قیمت بتن نسبت به بتن معمولی می تواند بین ۱۰ الی ۳۰ درصد افزایش یابد که این افزایش قیمت شامل آزمایشات قبل از مصرف افزودنی بتن ، تهیه و حمل مواد به محل پروژه ، استفاده از آن به مقدار مورد نیاز و کنترل کیفیت بتن نهایی می باشد

جمع ­بندی

قیمت بتن به عوامل زیادی وابسته است؛ اگر به صورت عمده بتن را تهیه قطعا برای شما به صرفه­تر خواهد بود. برای بتن­ریزی هزینه ­های لازم را انجام دهید و تا حد امکان بودجه مناسبی برای این کار در نظر بگیرید.

ایران بتن یکی از کارخانه­های باکیفیت تولید بتن در ایران است. تیم مشاوره این مجموعه صحبت­ های لازم را با شما درباره خرید بتن خواهد کرد و راهنمایی­ های کافی را ارائه خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت نیز می­ توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل کنید و از آنها قیمت روز بتن را جویا شوید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا