مسکن و ساختمان

۲۰ درصد افزایش دستمزد کارگران ساختمانی

تغییرات مربوط به دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی استان تهران مربوط به نیمسال اول١۴٠١ ‌‌از افزایش ۲۰‌درصدی دستمزدها در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد.
روز گذشته مرکز آمار ایران در گزارشی تغییرات مربوط به دستمزد نیروهای انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی و پروژه‌های ساختمانی را اعلام کرد. بر این اساس، متوسط دستمزد نیروهای انسانی شاغل در این طرح‌ها و پروژه‌ها در ۶ ماه اول امسال، نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش صما و به نقل از دنیای اقتصاد، شیشه‌بر درجه یک، با ۰۲/ ۴۹ درصد دارای بیشترین ‌‌افزایش و سرکارگر، با ۵۳/ ۱۰ درصد دارای کمترین افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره‌‌ قبل بوده‌‌اند. طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی از سال ١٣۶۵ به ‌‌صورت ۶‌‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به دستمزد ساعتی نیرو‌‌های انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی (١٠٩ قلم) با ارسال پرسشنامه‌های مربوطه از طریق رایانامه به تعدادی از پیمانکاری‌های‌‌ مجری طرح‌های عمرانی در سطح استان تهران جمع‌آوری می‌شود. این طرح در مهرماه ماه سال ١۴٠١ برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نیمه‌‌ اول همان سال اجرا شده است. در بین تمامی اقلام مورد آمارگیری، «شیشه‌بر درجه یک‌» با ۰۲/ ۴۹ درصد دارای بیشترین ‌‌افزایش و «سرکارگر‌» با ۵۳/ ۱۰ درصد دارای کمترین افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره‌‌ قبل بوده‌‌اند.  همچنین، مقایسه‌‌ متوسط دستمزد ساعتی در این دوره با دوره‌‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «‌بنای سفت‌کار درجه یک‌» با ۴۲/ ۴۵ درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «آزبست‌کار درجه دو» با ۷۴/ ۰‌درصد بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا