نظام مهندسی

محمدرضا دهنوی، نایب رئیس انجمن مجریان ذیصلاح استان همدان:

استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح، برای کلیه ساختمان‌ها الزامیست

مطابق قانون استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح برای کلیه ساختمان‌ها الزامیست و هیات‌های چهارنفره استان‌ها اجازه تغییر قوانین را ندارند.

به گزارش صما، محمدرضا دهنوی، نایب رئیس انجمن مجریان ذیصلاح استان همدان گفت: استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح در سطح کشور برای کلیه ساختمان‌ها الزامیست و با توجه به رای دیوان عدالت اداری، هیات‌های چهارنفره در استان‌ها صرفا می‌توانند در چهارچوب اختیارات خود تصمیم بگیرند و تغییر در قوانین و عدول ایشان از وظایف و اختیاراتی که سبب ضرر و زیان به مهندسان گردد، مصداق بارز ترک فعل بوده و قابل پیگیری و پیگرد است.

وی افزود: مطابق با مصوبه هیات چهارنفره در استان همدان مقرر گردیده استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح برای برخی ساختمان‌ها حذف و محدود گردد، این مصوبه و ابلاغ آن خلاف قوانین بوده و در بهمن ماه سال گذشته همین مصوبه توسط وزارت راه و شهرسازی رد گردیده است.

دهنوی بیان کرد: در حال حاضر موضوع اصلی صنعت ساختمان افزایش کیفیت ساخت و به تناسب رضایت حداکثری بهره‌برداران است، متاسفانه با حذف مجری ذیصلاح برای برخی ساختمان‌‌ها می‌بایست در استان همدان به زودی شاهد حوادثی نظیر متروپل آبادان باشیم، امیدوارم تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان متوجه مسئولیت‌ها، عواقب و تبعات ناشی از حذف غیر قانونی مجری ذیصلاح باشند.

 ایشان با تشکر از اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی همدان به سبب عدم اجرای این دستور غیر قانونی، گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین متولی صنعت ساخت‌وساز در کشور می‌بایست حافظ و پیگیر منافع اعضا باشد و در صورت قصور از رسالت خویش قطعا پیوستگی و انسجام خود را از دست خواهد داد و یقینا می‌تواند موجبات نارضایتی عمومی در میان مهندسان را فراهم آورد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا