شهر

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران:

منطقه۱۱ در مسیر رسیدن به شهر ایمن، پیشرو است

مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: اقدامات شهرداری منطقه۱۱ در برخورد با ساختمان‌های ناایمن و خطرآفرین محله‌های مرکزی شهر، هوشمندانه، جسورانه و موثر بود و این منطقه در مسیر رسیدن به شهر ایمن، پیشرو است.

به گزارش صما و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، بیست و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در سال ۱۴۰۱ به منظور پیگیری وضعیت ایمنی ساختمان‌های دارای الویت و ناایمن در سطح منطقه برگزار شد.

در این جلسه، مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران اقدامات شهرداری منطقه۱۱ را در برخورد با ساختمان‌های ناایمن و خطرآفرین محله‌های مرکزی شهر، هوشمندانه و جسورانه دانست و گفت: کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران پیشرفت پروژه‌ها را تحسین کرده و از اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساختمان‌های ناایمن حمایت میکند.

او افزود: منطقه۱۱ در مسیر رسیدن به شهر ایمن پیشرو است و تا کنون اقداماتی که در رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن این منطقه انجام شده؛ هوشمندانه، با تدبیر، عملیاتی و موثر بوده واین روند باید با انرژی بیشتر تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: اقدام شهرداری منطقه۱۱ در موضوع پاساژ آزاد و‌ساختمان‌های ناایمن دیگر؛ قابل تقدیر است و از الزامات این امر مهم؛ اطلاع رسانی به وقت و جامع به مردم است که مردم بدانند شهرداری چه کرده و چه برنامه‌هایی دارد.

بابایی ضمن اشاره به اهمیت و الزام موضوعات آموزش به شهروندان گفت: سازمان آتش نشانی آموزش‌های الزامی برای مالکین ساختمان‌های ناایمن و برگزاری مانور زلزله و مانور‌های ایمنی را در سطح نواحی اجرایی سازند چرا که اصل مهم آموزش قبل از وقوع بحران است و مردم با آموزش می‌توانند آماده باشند.

عضو شورای شهر هم چنین ضمن تاکید بر روش و رویکرد پیشگیرانه در مدیریت بحران اعلام کرد: باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و با آموزش‌های گام به گام به کسبه و مالکین پیش برویم. گروه‌های دوام فعال در محلات باید نسبت به برگزاری مانور‌های اموزشی در سطح محلات اقدام کنند که منطقه۱۱ می‌تواند پیشرو این موضوع باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان ضمن تحسین اقدامات منطقه۱۱ و ارائه گزارش از وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: اقداماتی که در این نشست گزارش شد؛ امیدوار کننده است و عملکرد منطقه۱۱ تا کنون هوشمندانه و جسورانه بوده و شورای شهر تهران از اقدامات پیشگیرانه حمایت می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا