شهر

فروزنده در جشنواره شهید رجایی تاکید کرد؛

عملکرد کارکنان شهرداری بر ۳ محور فردی، مدیریتی و سازمانی ارزیابی می‌شود

معاون  برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری بر اساس مدل جدید و بر سه محور فردی، مدیریتی و سازمانی است.

به گزارش صما و به نقل از شهر، لطف الله فروزنده در جشنواره شهید رجایی  که امروز- دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱- با حضور رئیس شورای شهر، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: جشنواره شهید رجایی یک آیین سمبلیک است و در حد ظرفیتی که ایجاد می کند می توان از افراد و کارکنان تقدیر کرد.

وی افزود: اما فضای تقدیر و تشکر حاکم بر کل شهرداری تهران است و به عنوان یک فرهنگ سازمانی این احساس در کارکنان ایجاد می شود که عملکرد آنها دیده می شود و عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 معاون شهردار تهران ادامه داد: آنچه در مجموعه جدید مدیریت شهری مهم است،  دو عنصر خدمت به مردم  و تغییر احساس مردم نسبت به اداره شهر است.اینکه برای آنها این احساس به وجود آید که مدیریت شهری به دنبال ارائه خدمت صادقانه و به دور از فساد به آنهاست.

وی بیان کرد: در این رابطه شهردار تهران ۴ رویکرد را در این زمینه اعلام کرده که باید مورد توجه همه از مدیران گرفته تا کارکنان قرارگیرد و از همه مهمتر باید بررسی کرد که این رویکرد در مجموعه شهرداری تهران حاکم است، یا خیر.

فروزنده یادآور شد: به همه مدیران  تاکید کرده ایم که این ۴ رویکرد را هم خودتان باید توجه کنید و هم به بدنه شهرداری تهران منتقل کنید.

 

مردمی‌سازی، هوشمندسازی، استفاده از ظرفیت‌های کشور و کسب درآمد پایدار ۴ رویکرد شهرداری در خدمات‌رسانی

وی با اشاره به ۴ رویکرد شهرداری تهران در خدمت رسانی به شهروندان تصریح کرد: رویکرد نخست مردمی سازی و اداره شهر تهران با مشارکت مردم تهران است. اگر سیستم ما بخواهد شهر را به خوبی اداره کند موضوع گسترده ای است و بدون کمک مردم نمی توان شهر را اداره کرد.

وی در ادامه گفت: دومین رویکرد هوشمند سازی است. باید در اداره شهر از نوآوری های جدید استفاده کرد.

معاون شهردار تهران افزود: سومین مساله  استفاده از تمام ظرفیت های کشور در اداره شهر تهران است.

به گفته وی؛ رویکرد آخر کسب درآمد پایدار است. شهرداری تهران یک مجموعه مستقل است و خود باید مبنای درآمدی خود را شناسایی کند.

فروزنده ادامه داد: این ۴ رویکرد مبنای ارزیابی نیروی انسانی شهرداری تهران است. در ذیل این ۴ رویکرد ۱۲ تا سیاست و ۹۰ پروژه تعریف شده است. بر همین اساس بحث ارزیابی انجام می شود.

به اعتقاد وی؛ یک سازمان در شهرداری تهران اگر موفق به ارائه خدمات بهتر به شهروندان شود، موفق است و مدل ارزیابی نیز در همین راستاست.

معاون شهردار تهران یادآور شد: مدل پایش و ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری که به تازگی تدوین شده است و از تجربه های کشوری در این زمینه استفاده شده است، منطبق به سه محور ارزیابی فردی، مدیریتی و سازمانی است.

 

کارکنان با انگیزه و شایسته لازمه خدمات‌رسانی مطلوب به مردم

معاون شهردار تهران بیان کرد: لازمه خدمات رسانی شایسته به مردم وجود کارکنان شایسته و باانگیزه است که دانش، مهارت و تعلق سازمانی لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: امروز اگر شهروندان بخواهند قضاوتی درباره شهرداری تهران داشته باشند؛ از من و شما می پرسند و ما باید سفیرانی باشیم که جایگاه شهرداری را در کلامی که به کار می بریم بالا ببریم.باید خودمان را در برنامه ای که شروع شده، شریک بدانیم.

فروزنده با اشاره به عملیاتی شدن برنامه ها و رویکردهای مدیریتی این دوره شهرداری تهران تاکید کرد: برگزاری برنامه شنبه های امید و افتخار یکی از این برنامه هاست. به طوری که تا ۲۲ بهمن ماه قرار است هر هفته یک افتتاح داشته باشیم. باید به مردم امید داد که در شهرداری اتفاقات بزرگی در حال روی دادن است.

 

جبران پایین بودن حقوق کارکنان رسمی با پرداخت تشویقی‌ها

وی در ادامه گفت: یکی از موضوعات جدی پرداخت هاست. در حال حاضر نیروهای رسمی ما در این دوره مطرح کردند که میزان دریافت آنها به نسبت سایر کارکنان کمتر است. به همین دلیل شهردار تهران در هیات دولت این مساله را مطرح کرد و اکنون این مساله با پرداخت تشویقی ها تا حدودی رفع شده است.

معاون شهردار تهران افزود: ما به رغم محدودیت منابعی که داشتیم اما با تلاش دوستان رفاهی توانستیم دوباره تورهای گردشگری و تورهای زیارت مشهد مقدس را برای کارکنان راه اندازی کنیم.

 

 تاکید شهردار پایتخت بر رفع مشکل مسکن کارکنان

فروزنده ادامه داد: موضوع مسکن کارکنان، مساله مهمی است که شهردار تهران به دنبال آن است. در گذشته ۱۱۷ تعاونی مسکن در شهرداری تهران فعالیت می کرد اما سازمان بازرسی کشور نسبت به این مساله ایراد وارد کرده بود. الان مشکل تعاونی ها حل شده است و دوباره فعالیت خود را انجام می دهند.

وی بیان کرد: اما طرح جدیدی که در این زمینه دنبال می شود، این است که به همه مناطق و سازمان ها اعلام کردیم به عنوان یک ماموریت اصلی موضوع مسکن کارکنان را پیگیری کنند زمین را شناسایی در اختیار صندوق ذخیره  قرار می دهند و  این صندوق را مامور کرده ایم تا از امکانات خود استفاده کند تا مسکن کارکنان را حل کند.

 معاون توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران ادامه داد: در این مساله ۴ منطقه ای که زمین مورد نظر را پیشنهاد داده بودند مصوب کردیم و با تلاش معاونت شهرسازی و مالی امیدواریم امسال کلنگ چند مجموعه مسکونی برای کارکنان شهرداری به زمین زده شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نیروی اضافی در شهرداری تهران نداریم خاطرنشان کرد: بحث ارزیابی عملکرد را برای ساماندهی نیروی انسانی جدی گرفته ایم .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا