مسکن و ساختمان

استاندار تهران:

با ساختمان‌های ناایمن برخورد قاطعانه می‌کنیم

استاندار تهران درباره برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ساختمان‌های ناایمن در سطح استان تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش صما و به نقل از ایلنا، محسن منصوری استاندار تهران در پاسخ به این سوال که بعد از حادثه متروپل وزیر کشور به استانداران در خصوص برخورد با ساختمان‌های ناایمن و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دستور داد در این خصوص با توجه به وجود ساختمان‌های ناایمن در استان تهران چه اقدامی از سوی استانداری تهران صورت گرفته است، گفت: جزو تلخ‌ترین روزهای مدیریت ما این خواهد بود که یک اتفاقی برای یک فرد بیفتد. ما در تهران ساختمان‌های ناایمن داریم که آمار و اطلاعات آن در رسانه‌ها مطرح شده است. البته این آمارها تفاوت‌هایی گاها باهم دارند، چراکه دستگاه‌های مختلف جداگانه این آمارها را بررسی می‌کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: هم در دستگاه قضایی کمیسیون‌هایی برای ساماندهی این ساختمان‌ها تشکیل شده است و همچنین ما در مدیریت بحران استانداری کارگروهی متمرکز بر این موضوع داریم. همچنین در شهر تهران شهرداری تهران و آتش‌نشانی این موضوع را دنبال می‌کنند و در کل استان نیز مجموعه معاونت عمرانی استانداری این مسئله را دنبال می‌کنند شناسایی‌های اولیه نیز شروع شده است و راهکارهای جایگزین را نیز دنبال می‌کنیم.

منصوری با بیان اینکه ما در ده ماه اخیر با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله کرده‌ایم، تصریح کرد: بعضا در شهر تهران گذرهای باریک داریم که در دو طرف این گذر ساختمان‌های ۶ الی ۷ طبقه ساخته شده است و اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفتد، قطعا ما با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. ما هم در زمینه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز مصمم هستیم و اجازه نمی‌دهیم در تهران کسی این روند را ادامه دهد و هم در زمینه ساخت‌و سازهای قبلی مصمم هستیم.

وی درباره آخرین منطقه وضعیت مرتضی گرد گفت: در منطقه مرتضی گرد با شهرداری تهران در حال گفت‌وگو هستیم یک بحث فنی بین ما و شهرداری درخصوص این منطقه وجود دارد. مرتضی گرد به لحاظ تقسیمات کشوری خارج از شهر تهران است، اما عملا امورات آن با شهر تهران دنبال می‌شود و ما در این زمینه در حال گفتگو و رایزنی هستیم تا انشالله به تصمیمات مشترکی در این خصوص برسیم.

استاندار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از اقداماتی که در زمینه مقابله با آلودگی هوا در تهران می‌شود راضی هستید، گفت: درباره آلودگی هوا و ترافیک کارهایی انجام شده است و دستگاه‌ها نیز فعال شده‌اند اما توقع بیش از این است و به کارهای جدی‌تر و عملیاتی‌تری نیاز است منابع بیشتری نیز باید برای این موضوع از سمت دولت و هم مجلس در نظر گرفته شود.

منصوری همچنین با بیان اینکه آخرین گرد و غباری که در تهران مشاهده شد خاستگاه و ریشه‌اش از ملارد بود، در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای مقابله با خشکسالی تالاب‌های استان تهران وجود دارد، گفت: این موضوع عوامل مختلفی دارد اما قطعا یکی از مهم‌ترین دلایل آن خشکسالی است ما طرح‌های جامع آبخیزداری در سطح استان انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در عین حال از طرح‌های بازچرخانی آب نیز بهره می‌بریم که توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجرا است. بخشی خروجی پساب تصفیه خانه‌ها را برای تزریق سفره‌های زیرزمینی اختصاص می‌دهیم به طور مثال بخشی از پساب تصفیه خانه ری برای تزریق سفره‌های آب زیرزمینی رها می‌شود. همچنین در فیروزبهرام همین اقدام در حال انجام است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا