مسکن و ساختمان

نماینده تهران از رفتار غیرقانونی سازمان زمین و مسکن در‌باره اسناد خانه‌های تهرانسر انتقاد کرد

نماینده مردم تهران در واکنش به عدم پاسخگویی سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای قانون و اقدام این سازمان در فرافکنی و طرح شکایت از مشاور خود، تاکید کرد رفتار غیرقانونی این سازمان را از طریق مجاری قانونی دنبال می‌کند.

به گزارش صما ‌زهره الهیان در گفت‌‌و‌گویی با فارس با اشاره به پیگیری‌های قانونی سید محسن میرابراهیمی مشاور وی از سازمان ملی زمین و مسکن ‌درباره پرونده واگذاری اسناد مالکیت برخی از خانه‌های منطقه تهرانسر به مردم و شکایت سازمان ملی زمین و مسکن از وی، اظهار داشت: حدود ۴۰ سال قبل با دستور امام خمینی (ره) به حاکم شرع وقت، خانه‌‌ و املاکی که در اختیار مردم  محروم و جنگ زده این منطقه بود به آنان واگذار شد اما تاکنون، اسناد مربوطه صادر نشده است.

وی با انتقاد از سازمان ملی مسکن و شهرسازی در طرح شکایت از مشاور خود گفت: اگرچه قوانین و آیین‌نامه‌هایی درباره این واگذاری مصوب شده اما این سازمان به جای عمل به قانون، با قانون گریزی به طرح شکایت از مشاور بنده به اتهامات واهی پرداخته و جای شاکی و متشاکی را عوض کرده است.

الهیان تأکید کرد: طرح این‌گونه شکایات نه تنها خللی در مسیر پیگیری پرونده ایجاد نمی‌کند بلکه مصمم‌تر از گذشته این موضوع را از طریق مراجع قانونی دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلش اظهار کرد: رئیس مجلس نیز در این باره به ساکنان این املاک وعده داده که است مشکل آنان حل می شود. اما سازمان ملی زمین و مسکن با عملکرد خود زمینه بی اعتمادی و نارضایتی مردم این‌منطقه را ایجاد کرده است.

وی اقدام اخیر این سازمان را در تضاد با برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن و واگذاری زمین به محرومان دانست و‌ گفت: پرونده واگذاری این املاک را مجدانه در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می‌کنیم، همچنین حق شکایت از سازمان ملی زمین و مسکن را به دلیل اتهام‌افکنی و عدم اجرای قانون، برای خود محفوظ می‌دانیم.

 

* جزئیات شکایت وزارت راه و شهرسازی از مشاور یک نماینده مجلس

محسن میرابراهیمی، مشاور زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس، در تشریح جزئیات شکایت طرح شده، می‌گوید:‌‌ سازمان ملی زمین و مسکن از بنده به دلیل پیگیری اسناد حاکم شرعی مردم تهرانسر شکایت کرده است.

وی افزود: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، مهرماه سال گذشته در جلسه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دستور کتبی داد‌ تا اسناد مالکیت زمین که به دستور امام خمینی (ره) برای افراد جنگ زده صادر شده، به این مردم منتقل شود اما سازمان ملی زمین و مسکن به جای انجام وظیفه قانونی خود از بنده شکایت کرده است.

میرابراهیمی گفت: در حال حاضر وزیر راه و شهرسازی مسؤول است، زیرا مجلس در قانون بودجه دست دولت را باز گذاشت و رئیس جمهور نیز به اعطای زمین رایگان تاکید می‌کند اما این مسئله به نتیجه نمی‌رسد.

مشاور ‌نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خانم الهیان این مسأله را به کرات پیگیری کرده‌اند اما هر بار مسؤولان و معاونان وزیر راه و شهرسازی با درخواست‌های گوناگون، خواستار جلوگیری از پیگیری خانم الهیان شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا