مسکن و ساختمان

مرتضی موحدنیا مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

باید مانع پسرفت تبریز شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: اگر بودجه شهرداری تبریز متناسب با برنامه توسعه این شهر نباشد این شهر روز به روز پسرفت خواهد داشت.

مرتضی موحدنیا، در خصوص بودجه شهرداری تبریز اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های استان حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهر تبریز اختصاص یافته و بقیه مربوط به شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: با بررسی اجمالی این بودجه و برآورد هزینه‌ها و درآمد، مشخص می‌شود که شهرداری نمی‌تواند با این بودجه انتظارات مردم را برآورده کند و به تبع آن نیز شهر تبریز روز به روز نسبت به سایر شهرها پسرفت خواهد داشت.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی عنوان کرد: با بررسی چالش‌های مربوط به پروژه‌ها مشخص شد که یک سری مشکلات از سوی متولی یعنی مدیریت شهری شهرداری و یک سری مشکلات نیز از سوی سرمایه‌گذار وجود دارد.

موحدنیا، با بیان اینکه در تمامی دستگاه‌ها مشکلاتی مطرح است و در این زمینه نباید همدیگر را مقصر اعلام کنند، ادامه داد: به طور یقین در اجرای نقش خود در این زمینه مشکلاتی وجود خواهد داشت ولی باید ریسک آن را پذیرفت.

وی یادآوری کرد: از بازرسی و دستگاه نظارتی درخواست می‌شود برای ترک فعل مدیران کل در زمینه سرمایه‌گذاری، آن ‌ را مورد بازخواست قرار دهند و نه صرفا در زمان اقدامات آن‌ها؛ این که هیچ اقدامی انجام نداده‌اند بدتر از انجام دادن کار خلاف است.

موحدنیا، با بیان این که با وجود این ایرادات و آسیب‌ها، آذربایجان شرقی و تبریز ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: باید دبیرخانه دائمی سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری ایجاد شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری در تمامی شهرداری‌ها به صورت تکمیل وجود داشته باشد تا بتوان سرمایه‌گذاران متقاضی را که به اتاق بازرگانی تبریز مراجعه می‌کنند، معرفی کرده و اطلاعات لازم را با این اتاق رد و بدل کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا