شهر

۱۷۳ ساختمان شهرداری تهران در معرض آسیب‌پذیری بسیار زیاد هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از هزار و ۷۵۹ ساختمان شهرداری تهران، ۱۷۳ ساختمان آسیب‌پذیری بسیار زیادی داشتند و ۵۲۸ ساختمان نیز در گروه آسیب‌‎پذیری زیاد قرار دارند.

به گزارش صما و به نقل از شهرداری تهران، احمد صادقی در هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تعارض منافع در ساخت و ساز و نمونه های شکست خورده ساختمان ها در دنیا اظهار کرد: عدم زیرساخت قانونی و در رأس آن شفافیت در ضوابط مدیریت تعارض منافع از علل شکست در این ساخت و سازهاست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: شهرداری وظیفه دارد بر ساخت و ساز در شهر نظارت و از طرفی دیگر می تواند در صورت تخلف، جرایمی دریافت کند که این موضوع اجازه گذر از ضوابط و قوانین شهرسازی را می دهد که این موضوع، نمونه تعارض وظیفه-درآمد است.

وی به تعارض منافع از نوع اتحاد نظارت کننده و نظارت شونده و نمونه های بی شمار این نوع تعارض اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه شهرداری در پروژه های بزرگ وارد می شود که می تواند از مواردی چشم پوشی کند تا سرمایه و درآمد بیشتری به دست بیاورد.

صادقی با بیان اینکه در سومین نوع تعارض، اتحاد بین قاعده گذار و مجری ایجاد می شود، اعلام کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از هزار و ۷۵۹ ساختمان شهرداری تهران، ۱۷۳ ساختمان آسیب پذیری بسیاری زیادی داشتند و ۵۲۸ ساختمان نیز در گروه آسیب پذیری زیاد قرار دارند؛ همچنین از ۶۶ پل مورد مطالعه ۴۲ پل در سطح شهر هنوز مقاوم سازی نشده است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت تعارض منافع در کشور خاطرنشان کرد: با وجود مطرح شدن این موضوع، هنوز خبری از تصویب و عدم تصویب این طرح نیست.

وی با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم که این موضوع را پیگیری کنند، یادآور شد: سه کابینه دولت و سه دوره مجلس در این زمینه کوتاهی کرده اند و باعث شده تعارض منافع به نتیجه نرسد و باعث اتفاقاتی همچون متروپل شود.

صادقی با بیان اینکه معضل فساد باید مورد پیگیری و برخورد قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم می تواند پیشگام تغییرات اساسی در تعارض منافع باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا