مسکن و ساختمان

آیا می‌دانید امن‌ترین خانه‌های جهان کجاست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که میلیاردر بودن و زندگی در یک عمارت چند میلیون دلاری چه حال و هوایی دارد؟ میلیاردرها، قطعاً میدانند که چگونه از خانه ها و دارایی های اشرافی شان مراقبت کنند. این افراد، برای مراقبت و حفاظت از خانه های لوکس خود به هر کاری دست می زنند. در ادامه ی این نوشتار، پنج مورد از امن ترین ساختمان های دنیا را به شما معرفی می کنیم؛ قطعاً چیزهای زیادی درباره ی امنیت ساختمان ها یاد خواهید گرفت.

 

امن ترین خانه شماره ۱: عمارت خانواده ی کوربی در لس انجلس

مجله ی فوربِس مینویسد: عمارت خانواده ی کوربی برروی تپه های هالیوود واقع شده و یک دژ امنیتی بسیار مستحکم و کارآمد برای آن تعبیه شده است. اهالی این خانه هیچ هراسی از زمین لرزه های ویرانگر کالیفرنیا ندارند؛ زیرا ساختار این خانه، بر پایه ی بتن های فولادی تقویت شده طراحی شده است که تا عمق سی پایی در داخل زمین فرو رفته اند. سیستم های امنیتی این عمارت به قدری حساس و قوی هستند که درصورت عبور سارقان از فاصله ی نیم مایل ـی نیز آژیرها به صدا در می آیند. این عمارت، مجهز به یک اتاق امن یا پناهگاه است که مساحت آن به اندازه ی یک خانه ی معمولی در آمریکاست؛ یعنی ۲۵۰۰ فوت مربع! خانواده ی کوربی، شب ها را با خیال راحت و در قلب یک دژ امنیتی بسیار مستحکم سپری می‌کنند.

 

امن ترین خانه شماره ۲: کاخ باکینگهام، محل زندگی ملکه انگلستان

کاخ باکینگهام، ۷۷۵ اتاق، بیش از ۱۵۰۰ درب و بیشتر از ۷۰۰ پنجره دارد. این کاخ چندمیلیارد دلاری، ۲۴.۷ فوت ارتفاع دارد و تعداد زیادی نگهبان اسب سوار از ارتش انگلستان نیز در داخل و خارج این خانه ی سلطنتی مستقر هستند. در این کاخ، تعدادی اتاق امن یا پناهگاه تعبیه شده که از فولاد ۱۸ اینچ ـی ساخته شده اند؛ هدف از ساخت این پناهگاه ها، حفاظت از خانواده ی سلطنتی در برابر حملات تروریستی یا حوادث دیگر بوده است. احتمالاً تعداد پناهگاه ها، بسیار زیاد است و از فناوری های امنیتی بسیار پیشرفته و نوین در آن کاخ استفاده شده است؛ اما پرنس فیلیپن، با برخی از این اقدامات و تدابیر امنیتی، مخالف بوده است. در حقیقت، اگر کسی از پرنس فیلیپ میخواست که وارد پناهگاه شود، ایشان از ورود به آن محل سر باز می زدند. باتوجه به اینکه تعداد زیادی از افراد نیروی ارتش انگلستان در داخل و خارج کاخ مستقر هستند، دیگر چه نیازی به استفاده از پناهگاه خواهد بود؟

امن ترین خانه شماره ۳: پناهگاه زامبی

این بَنا با نام “پناهگاه زامبی” شناخته میشود و برای فرار از بدترین و سخت ترین رویدادهای آخرالزمان در جهان، مثل برخورد شهاب سنگ یا دیگر فجایع طبیعی، کاربرد دارد؛ البته، یکی از کاربردهای غیرواقعی این بَنا، فرار از دست زامبی ها در دوران آخرالزمان است! این بَنا، با استفاده از سخت ترین بتن ها ساخته شده و در سطح آن نیز یک لایه ی دفاعی و محافظتی از جنس آهن تعبیه شده است؛ به همین دلیل، بسیار ایمن، مستحکم و محفوظ میباشد. این پوسته های بتنی و آهنی، تمام راه های ورودی درب ها و پنجره ها را مسدود میکنند. در موقع شب، شکل ظاهری این پناهگاه از یک سازه ی مدرن به یک قطعه بلوک سرد و ساده تغییر می یابد. مسئولیت طراحی این پناهگاه برعهده ی معماران شرکت KWK Promes بوده است. به نظر میرسد که این معماران، به سریال مردگان متحرک علاقه ی زیادی داشته اند!

امن ترین خانه شماره ۴: عمارت فِیرفیلد در هامپتونز

یکی از گران قیمت ترین و امن ترین بناها در ایالات متحده ی آمریکا، در هامپتونز، واقع در نیویورک قرار دارد. این بنای چندمیلیارد دلاری، تحت تملک اداره ی املاک فیرفیلد است. این ابرعمارت به قدری بزرگ و مجهز است که در مجاورت آن، یک نیروگاه برای تأمین برق بَنا و تجهیزات امنیتی آن ساخته اند. ایرا رنِرت، یک میلیاردر است که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار اثر هنری گران قیمت و بی بدیل را در عمارت مذکور نگهداری میکند. برای این ابرعمارت چند میلیارد دلاری، یک درگاه ورودی بزرگ و مجهز به جدیدترین اَبرفناوری های جهان تعبیه شده تا آثار هنری موجود در آن در امنیت کامل باشند.

امن ترین خانه شماره ۵: کاخ سفید

قطعاً کاخ سفید را که محل زندگی رئیس جمهور آمریکاست، از قلم نخواهیم انداخت. کاخ سفید دارای ۱۴۷ پنجره ی ضدگلوله است و ۱۳۰۰ نفر از کارکنان خدمات امنیتی ایالات متحده ی آمریکا، در آن مشغول به فعالیت هستند. در زمان ورود یا خروج رئیس جمهور از کاخ، یک گروه از تیراندازان بر روی پشت بام کاخ مستقر میشوند. اگر تشخیص بر آن باشد که این تعداد از افراد برای محافظت از رئیس جمهور کافی نیستند، “مرکز عملیات های اضطراری ریاست جمهوری” که در طبقه ی منفی شش از کاخ سفید مستقر است، وارد عمل خواهد شد. این مرکز، مسئولیت تأمین امنیت و مراقبت از رئیس جمهور در برابر بحران ها را برعهده دارد؛ در این شرایط، وی میتواند همچنان به مسئولیت ها و وظایف خود بپردازد و در صورت لزوم، نسبت به اتخاذ تصمیمات محرمانه و مهم اقدام نماید.

باوجود آنکه تأمین این سطح از امنیت برای منازل مسکونی عادی و شهروندان معمولی، یک امر غیرواقع گرایانه به شمار می آید، اما در حال حاضر تعداد زیادی گزینه ی امنیتی پیش رو هستند که امکان ایمن سازی منازل و مراقبت از اعضای خانواده را در اختیار شما قرار خواهند داد؛ و در آنها، از جدیدترین و آخرین فناوری های جهان استفاده شده است. سیستم های هوشمند امنیتی، تمام جوانب امنیت منزل را متأثر خواهند ساخت و به شما امکان میدهند تا از راه دور و با استفاده از یک کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه، امنیت خانه ـتان را تحت کنترل داشته باشید. شما میتوانید از طریق تلفن همراه خود، جوانب بخش های خانه را تحت نظر داشته باشید؛ سیستم امنیتی را فعال یا غیرفعال کنید؛ چراغ ها یا ترموستات ها را روشن یا خاموش کنید؛ درب ها را به صورت اتوماتیک قفل یا باز نمایید؛ و در صورت وقوع هرگونه رویداد در منزل، مراتب را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنید. بعلاوه، اگر نشانه ای از حرکت یا جابجایی در منزل شما شناسایی شود نیز شما از طریق زنگ هشدار مطلع خواهید شد. شاید شما یک میلیارد یا ملکه ی انگلیس نباشید، اما تأمین امنیت منزل برای شما هم میتواند امری ساده و کم هزینه باشد!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا