حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اولویت ساخت و بهسازی راه‌های روستایی آذربایجان غربی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما ساخت و بهسازی راه‌های روستایی در استان‌های کوهستانی از جمله آذربایجان غربی را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش صما و به نقل از ایسنا، رستم قاسمی در جلسه شورای راه ‌شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: استان‌هایی همچون آذربایجان غربی و کردستان به لحاظ جغرافیایی در سردترین منطقه کشور قرار دارند و نوسازی و ساخت راه‌های روستایی این مناطق در اولویت قرار دارند.

وی افزود: هزار میلیارد تومان اعتبار جهت رسیدن میانگین راه روستایی آسفالت شده استان آذربایجان غربی به میانگین کشوری اعتبار پیش‌بینی شده و در شورای اداری و برنامه‌ریزی با حضور ریاست محترم جمهور مطرح خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: درخواست اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان برای ارتقاء زیرساخت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای استان پیشنهاد خواهیم داد که امید است با تخصیص اعتبارات از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهور ارتقا این بخش در زمان کم تحقق یابد.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در زمان اجرایی شدن پروژه‌ها می‌بایست نظارت و کنترل بر کیفیت پروژه‌ها و جلوگیری از هدررفت اعتبارات با جدیت کامل صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه بهزاد برقی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه مرزی از شمال به جنوب (پلدشت، بازرگان، رازی، سرو، تمرچین) تنها استان در همسایگی کشور ترکیه بوده و بعنوان دروازه ورود به کشورهای اروپایی نقش ارزشمندی در حمل‌ونقل بین‌المللی دارد که لزوم توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل را در استان دو چندان می‌کند.

برقی ادامه داد: پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی ۲۵ درصد از پایانه‌های مرزی کل کشور را شامل بوده که یک سوم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه شامل ۸ هزار کیلومتر راه اصلی، ۴ هزار و سیصد کیلومتر راه روستایی آسفالته و مابقی خاکی و شوسه را داراست و میزان برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته ۷۴ درصد بوده که این میزان برخورداری در کشور ۸۲ درصد بوده که ۸ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

برقی از آشکارسازی و آرام‌سازی ۴۴ نقطه پرتصادف در استان خبر داد و گفت: از ۴۴ نقطه پر تصادف در استان که تمامی آن‌ها آشکارسازی و آرام‌سازی و ۳۲ نقطه بصورت کامل حذف شدند و حذف مابقی نقاط نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا