نظام مهندسی

به بهانه برگزاری نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان :

درگذشتگان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

هشت دوره از عمر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور می‌گذرد و در آستانه ورود به هشتمین دوره از شورای مرکزی قرار داریم. در طول این هفت دوره، افراد مختلفی در سمت عضو شورای مرکزی قرار گرفته‌اند و چه بسا سیاست‌هایی که در پیش گرفته و اقداماتی که انجام داده‌اند، اثرات ماندگاری بر جایگاه سازمان نظام مهندسی داشته و وضعیت این نهاد حرفه‌ای را در خصوص میزان تحقق اهداف تعیین شده مشخص کرده است.
حال با گذشت حدود دو دهه از نخستین دوره شورای مرکزی، طبیعی است که تعدادی از اعضای اثرگذار آن دوره، هم اینک در جمع ما حاضر نباشند اما به دلیل اقدامات مفید و موثری که در دوره کاری خود انجام داده‌اند، امروز نام نیکویی از آنها در اذهان فعالان نظام مهندسی باقی مانده است.
ازجمله این افراد مرحوم دکتر مهدی قالیبافان استاد بزرگ بتن ایران، مرحوم مهندس بهاءالدین ادب، مرحوم مهندس محمود صیامی، مرحوم مهندس نادر پروانه، مهندس اکبر ترکان، مجید ولدان همچنین مرحوم دکتر کاظم معمار ضیا به عنوان اعضای ادوار شورای مرکزی نام برد که امروز در میان ما نیستند اما یاد و خاطره خدمات آنها به جامعه مهندسی زنده و ماندگار است که در گفت‌وگو با تعدادی از دیگر اعضای شورای مرکزی، یادی از این عزیزان به میان می‌آید و به قول مولانا:

یاد آرید ای مهان زین مرغ زار          یک صبوحی در میان مرغزار
یاد یاران، یار را میمون بود              خاصه کان لیلی و این مجنون بود
یک قدح مِی نوش کن بر یاد من      گر نمی‌خواهی که بدهی داد من
یا به یاد این فتاده‌ی خاک بیز           چونکه خوردی جرعه‌ای بر خاک ریز

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا