شهر

بررسی طرح هادی سه شهر استان تهران

بررسی طرح هادی سه شهر استان تهران

سومین جلسه کارگروه امورزیربنایی با هدف توسعه روستایی ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست  در سال ۱۴۰۱ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

طرح هادی

به گزارش صما – علی محمد فریادرس معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در سومین جلسه کارگروه امورزیربنایی طرح هادی (در تعریف این طرح می توان گفت طرحی است که وظیفه ساماندهی و اصلاح بافت کالبدی موجود و همچنین میزان گسترش آتی و نحوهٔ استفادهٔ از زمین برای عملکردهای مختلف را تعیین میکند. عملکردهایی همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستا.)  روستاهای قمی آباد در بخش قلعه نو شهرستان ری،روستای محمود آباد واقع در بخش خاوران شهرستان ری و روستای قلعه نو حاج موسی واقع در بخش آفتاب شهرستان تهران در دستور کار قرار داشت که در جلسه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه به برگزاری دومین جلسه کمیسیون ماده پنج نیز اشاره کرد و افزود : همچنین دومین جلسه کمیسیون ماده پنج نیز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد که پرونده هایی از شهرهای دماوند،قدس ،ارجمند و بومهن بررسی شد.

توضیحات طرح هادی

طرح های هادی روستایی جزو پروژه هایی محسوب می شوند که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند. آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه‌ های عمرانی در آن‌ها رسالت اصلی طرح هادی روستایی است.

از سال ۱۳۶۲ در کشور ما این­ چنین طرح­ ها با عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت اجرا شد؛ طی سال­های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا