شهر

وجود ۱۷۴ تاورکرین‌ در آسمان منطقه ۲۲/ هشدار شهرداری درباره جرتقیل‌های غیرفعال

شهردار منطقه ۲۲ تهران بااشاره به فعالیت ۱۷۴ تاورکرین در منطقه گفت: بخشی از این تاورکرین‌ها به دلیل متوقف ماندن ساخت و ساز چند سال مورد استفاده و ارزیابی قرار نگرفته است و برای اینکه حادثه ای پیش نیاید به مالکان پروژه‌های در حال ساخت اخطارهایی صادر شده است.

به گزارش صما،‌ وحیدرضا محمدی درباره وضعیت تاورکرین(جرثقیل های برجی) های منطقه ۲۲ اظهار کرد: در این منطقه به دلیل وسعت و تازه تاسیس بودن، حجم ساخت و ساز نسبت به سایر مناطق شهر تهران قابل توجه است که بخشی از این ساختمان ها به شکل بلند مرتبه صورت می گیرد و این ساخت و سازها نیازمند تاورکرین است.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: در حال حاضر ۱۷۴ تاور کرین در این محدوده از تهران وجود دارد که بخشی از این تاور کرین ها به دلیل متوقف ماندن ساخت و ساز چند سالی مورد استفاده قرار نگرفته است، به نوعی مورد ارزیابی قرار نگرفته و احتمالا براثر مرور زمان دچار مشکلاتی شده است که برای اینکه حادثه ای پیش نیاید به مالکان پروژه های در حال ساخت اخطارهایی صادر شده است.

براساس گزارش صما، علی بهرامی معاون معماری و شهرسازی شهرداری این منطقه نیز در این خصوص گفت: تاورکرین ها به دو روش مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار می گیرند، نخست تجهیزات آنها و دوم اپراتور( فرد هدایت کننده) که باید تائیدیه های لازم را از شهرداری دریافت کنند و شهرداری نسبت به کنترل تائیدیه ها اقدام می کند.

وی ادامه داد: تائیدیه های تاورکرین ها به شکل مداوم صورت می گیرد و باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در کمیته ایمنی شهرداری منطقه موضوع تاورکرین های ناایمن مورد بررسی قرار گرفته است و در مرحله نخست قرار شد شهرداری های نواحی شش گانه اقدام به شناسایی و سپس صدور اخطار کنند که این امر محقق شده است. درصورت عدم ارائه ایمنی و استحکام تاورکرین و عدم ارائه تائیدیه اپراتور فعالیت تاورکرین مجاز نخواهد بود و در صورت بهره برداری از این گونه تاورکرین ها تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا