شهر

طولانی‌ترین مسیر دوچرخه تهران در منطقه ۱۳ تکمیل شد

شهردار منطقه ۱۳ از تکمیل طولانی‌ترین مسیر دوچرخه تهران با ۳ هزار و ۵۰۰ متر طول در بولوار شهید دوران خبر داد.

محمد هادی علی احمدی با بیان اینکه، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه تهران در منطقه ۱۳ است، گفت: این مسیر ۱۸ هزار متر طول دارد که ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر آن احداث و ۳ هزار و ۵۰۰ مترش در بولوار شهید دوران تکمیل شده و به زودی به بهره‌برداری برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: این مسیر دوچرخه از میدان شهدا آغاز و تا میدان کلاهدوز، بولوار شهید دوران ادامه داشته و پس از آن وارد بوستان جنگلی سرخه حصار شده و از مسیر جاده تندرستی عبور می‌کند.

وی در خصوص پروژه تکمیل مسیر دوچرخه در بزرگراه شهید دوران اظهار کرد: در این پروژه، عملیات عمرانی از قبیل تخریب، زیرسازی، جدول‌بندی، بتن‌ریزی و … در بولوار شهید دوران حدفاصل میدان شهید مهتدی تا درب اول پارک جنگلی سرخه حصار اجرایی شده است.

علی احمدی تصریح کرد: علاوه بر اقدامات زیر ساختی، ایمن سازی مسیر دوچرخه با ترسیم خط کشی ویژه دوچرخه سواری به همراه نصب تابلوهای خطر نما، جانمایی گل میخ، بشکه و موانع ارتجاعی انجام شد.

شهردار منطقه ۱۳ عنوان کرد: همزمان با اجرای عملیات عمرانی مسیر دوچرخه در بولوار شهید دوران، فضای سبز حاشیه این مسیر به طول ۲ هزار متر در قالب بهسازی محور منتهی به قطب گردشگری شرق تهران و زیباسازی نمای بصری حاشیه مسیر دوچرخه بزرگراه شهید دوران توسعه یافت.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز اثرات مطلوبی در محیط زیست و بهبود سیمای بصری حاشیه بزرگراه دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا، حدود ۱۲۰۰ اصله نهال کاج و سرو در حاشیه بولوار شهید دوران کاشته شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا