نظام مهندسی

استقلال نظام مهندسی ساختمان بزرگ‌ترین دستاورد آن است

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: با تلاش‌هایی که توسط همکاران ما در هشت دوره گذشته سازمان انجام شد، این سازمان استقلال خود را به نحوی حفظ کرده که اکنون هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این بزرگ‌ترین دستاورد سازمان نظام مهندسی است.

به گزارش صما، حمزه شکیب عصر دیروز یکشنبه _هشتم اسفندماه ۱۴۰۰_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی استان اصفهان، اظهار کرد: قرار گرفتن نظامات مهندسی در کنار یکدیگر و انتقال تجربیات می‌تواند برای آبادانی کشور مؤثر باشد.

وی افزود: در ۳۱ استان کشور سازمان‌های نظام‌مهندسی ایجاد شده که شامل هیئت مدیره، بازرسی و رکن انتظامی است که تا کنون ۶۰۰ هزار نفر عضو این سازمان هستند. نظام مهندسی بزرگ ترین سازمان غیر دولتی کشور بوده که هدف از تشکیل آن تولید ساختمان است.

سرپرست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور گفت: یک ساختمان از زمان تشکیل تا پایان عمر مفید تحت نظارت مهندسان است که ساخت، نگهداری و تعمیرات آن را انجام می‌دهند.

شکیب اضافه کرد: در ۲۶ سالی که از عمر سازمان نظام‌مهندسی ساختمان می‌گذرد، ابتدا دوران شکل‌گیری و اثباتی سازمان پشت سر گذاشته شد. در ادامه آزمون استقلال و تأثیرگذاری سازمان نظام مهندسی برگزار شد. با تلاش‌هایی که توسط همکاران ما در هشت دوره گذشته سازمان انجام شد، این سازمان استقلال خود را به نحوی حفظ کرده که اکنون هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند. این بزرگ ترین دستاورد سازمان نظام مهندسی است.

وی ادامه داد: اکنون سازمان نظام مهندسی ساختمان به دنبال تبدیل شدن به مرجع علمی و حرفه‌ای است. آموزش‌های نظام مهندسی ساختمان پس از ورود به حرفه برای مهندسان می‌تواند این سازمان را به مکانی تبدیل کند که رویکردهای نوین برای طراحی، نظارت و اجرا ارائه می‌دهد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: به دنبال آن هستیم که همزمان با دنیا در ساخت ساختمان‌ها پیشرفت کنیم. طراحی ساختمان‌ها در ایران هم راستای پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است. همچنین مقررات ملی ساختمان بسیار پیشرفته است اما در اجرای آن نواقصی وجود دارد. به دنبال حذف فاصله بین قوانین و اجرا هستیم به طوری که دانش موجود در سطح کشور عملی شود.

شکیب با بیان اینکه هر خانوار ایرانی ۴۵ درصد از درآمد خود را صرف تأمین مسکن می‌کند، خاطرنشان کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در برابر این هزینه وظیفه سنگینی دارند تا حافظ سرمایه‌های مردم بوده و طول عمر مفید و حفظ ساختمان‌ها در برابر حوادث را فراهم کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا