مسکن و ساختمان

تعمیر ۲هزار خانه زلزله‌‌‌زده اندیکا تا اسفند

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه پروانه ساختمانی ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در زلزله اندیکا صادر شد، از اتمام تعمیرات حدود ۲‌هزار واحد زلزله زده در اسفند امسال خبر داد.

حسین جنتی   ضمن تشریح فعالیت‌های بنیاد در استان خوزستان در زمینه بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی زلزله‌‌‌زده این استان، از آمادگی در برابر حوادث طبیعی همچون سیل با آغاز فصل سرما خبر داد.

وی در خصوص زلزله اندیکا که هفتم مهر با بزرگی ۵ ریشتر شهر و روستاهای قلعه‌خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند و سبب خسارت به حدود ۳‌هزار واحد مسکونی شد، گفت: در مجموع ۲‌هزار و ۹۳۰ واحد در زلزله مهر آسیب دیدند که از این تعداد حدود ۹۸۰ واحد تخریب شدند و نیازمند بازسازی و بقیه تعمیراتی هستند. کار تعمیرات این واحدها در حال انجام است.

جنتی ادامه داد: از ۹۸۰ واحد مسکونی تخریب شده در زلزله اندیکا حدود ۷۰۰ واحد پروانه ساختمانی دریافت کردند و حدود ۴۵۰ واحد از این تعداد عملیات پی‌‌‌کنی را انجام داده و در حال احداث هستند. بر اساس برنامه‌‌‌ریزی صورت گرفته تا پایان اسفند تمام واحدهای تعمیراتی به اتمام خواهد رسید.

وی تسهیلاتی که به احداث واحدهای مسکونی در اندیکا به مالکان واحدهای روستایی تعلق می‌گیرد را شامل ۱۵۰‌میلیون تومان تسهیلات کم‌‌‌بهره و ۶۰‌میلیون تومان بلاعوض عنوان کرد و افزود: این رقم برای تسهیلات کم‌‌‌بهره شهری شامل ۱۷۰‌میلیون تومان به همراه ۶۰‌میلیون تومان تسهیلات بلاعوض است.

جنتی در خصوص آمادگی بنیاد مسکن خوزستان در برابر وقوع سیل احتمالی اعلام کرد: پس از وقوع سیل در سال ۱۳۹۸ کارهای مهمی در خصوص احداث و بهره‌‌‌برداری از سیل‌‌‌بندها و داکت‌‌‌های حفاظتی انجام شده و در برابر این حادثه احتمالی اکنون آمادگی کامل وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا