مسکن و ساختمان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

ضرورت بازسازی ۲۵۰۰ واحد مسکونی در اندیکا

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند اجرایی بازسازی واحدهای مناطق زلزله زده اندیکا را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مجموع باید دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اندیکا بازسازی شود.

 اکبر نیکزاد شامگاه یکشنبه در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار خوزستان اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری در اندیکا پس از بررسی مشخص شده که قابلیت تعمیر نداشته و باید تخریب و نوسازی شوند که در مجموع باید دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اندیکا بازسازی شود.

وی در ادامه روند اجرایی بازسازی واحدهای مناطق زلزله زده اندیکا را خوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ اسکلت برای واحد مسکونی احداث و برنامه‌ریزی شده تا قبل پایان سال یک هزار اسکلت ایجاد شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد: در این راستا عملیات بازسازی ۵۰۰ واحد در اندیکا تا پایان سال تکمیل و تحویل مردم زلزله زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌های ارتباطی از تأکیدات رئیس جمهور است و راه‌های مواصلاتی به مرور در حال انجام است، گفت: در این زمینه معاون اجرایی رئیس جمهور قول داده تا اعتباراتی برای بازسازی راه‌های مواصلاتی روستاهای اندیکا تأمین شود.

به گزارش مهر، شهرستان اندیکا از ۱۲ تا ۱۷ مهر ماه امسال بر اثر پنج زلزله بزرگ که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید.

این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد و ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا