حمل و نقل

تاخیر یا لغو هزاران پرواز در آمریکا با ۲ برابر شدن آمار ابتلا به اومیکرون

هزاران پرواز خطوط هوایی ایالات متحده در روز جمعه لغو و یا با تاخیر انجام شد که این امر بر مشکلات صنعت مسافرت هوایی در طول تعطیلات سال نو میلادی به دلیل آب و هوای نامناسب و شیوع سریع کرونای اومیکرون افزود.

هزاران پرواز خطوط هوایی ایالات متحده در روز جمعه لغو و یا با تاخیر انجام شد که این امر بر مشکلات صنعت مسافرت هوایی در طول تعطیلات سال نو میلادی به دلیل آب و هوای نامناسب و شیوع کرونای اومیکرون افزود.

بر اساس آمار منتشر شده در پایگاه اینترنتی ردیابی پرواز فلایت اور FlightAware.com، بیش از ۳۰۹۰ پرواز در سراسر جهان، از جمله حدود ۱۵۵۰ پرواز با مقصد یا مبدأ ایالات متحده، تا اوایل عصر جمعه لغو شد.

در مجموع بیش از ۸۶۵۰ پرواز در سراسر جهان نیز با تاخیر صورت گرفت.

تعطیلات کریسمس معمولاً زمان اوج سفرهای هوایی است، اما گسترش سریع اومیکرون منجر به افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا شده و خطوط هوایی را مجبور به لغو پروازها درپی قرنطینه خلبانان و خدمه هواپیماها کرده است.

شیوع ناگهانی سویه اومیکرون، تعداد بی سابقه موارد ابتلا به کرونا را برای کشورهای سراسر جهان به ارمغان آورده است.

آژانس‌های هوایی در سراسر ایالات متحده نیز خدمات خود را به دلیل افزایش موارد ابتلا به اومیکرون و کمبود نیرو به حالت تعلیق درآورده و یا کاهش داده اند.

بر اساس آمار رویترز، تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده طی هشت روز دو برابر شده است و به طور میانگین به ۳۲۹۰۰۰ نفر در روز رسیده است.

در همین دوره ۸ روزه، تعداد بیماران کووید که در بیمارستان بستری شده‌اند ۳۲ درصد افزایش یافت و در مریلند، اوهایو و واشنگتن دی سی به رقم بی سابقه‌ای رسید.

بر اساس آمار رویترز، تنها در روز پنجشنبه، ۲۳ ایالت و دو منطقه پورتوریکو و واشنگتن دی سی رکورد موارد جدید کرونا را ثبت کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا