مسکن و ساختمان

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

اجرای طرح ملی مسکن با ساخت ۲۰۰ هزار واحد در روستاها

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: قانون جهش تولید مسکن با ساخت ۲۰۰ هزار واحد در روستاهای کشور در حال اجرا است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید و کلنگ زنی پروژه ۶۰۰ واحدی شهرک نگین روستای چم پیر شهرستان لنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از پروژه اقدام ملی مسکن را که در دولت دوازدهم مطرح شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر عهده گرفت و ساخت بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد در کشور را پذیرفت اما دولت نتوانست زمین را تأمین کند با وجود این، بنیاد بالغ بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را اجرا کرده است.

او با اشاره به تغییر نام طرح اقدام ملی به قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ آن، افزود: عزم دولت سیزدهم برای اجرای این قانون جدی است و به تولید یک میلیون واحد مسکن در سال اهتمام دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بنیاد مسکن در پروژه جهش تولید، ساخت ۴۰۰ هزار واحد را پذیرفته که ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بسازد و این مهم در روستاها با تسهیلات مناسبی که در نظر گرفته شده هم اکنون در حال انجام است و کلنگ جهش تولید در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر زده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد گفت: امروز در لنجان در طول مسیر از شهرها بازدید کردیم در برخی از روستاها پروژه‌های خوبی تعریف شده بود و مانند پروژه نگین در روستای چم پیر هم سایتی که آماده شده، بالغ بر ۶۰۰ واحد مسکونی کلنگ زنی شد و امید است مردم منطقه از این واحدها بهره مند شوند.

او با بیان اینکه در این پروژه‌های روستایی اصول فنی و اجرایی و ایمنی در برابر بلایای طبیعی رعایت شده است، ابراز داشت: مردم می‌توانند با تسهیلاتی که بنیاد مسکن در اختیارشان قرار می‌دهد خانه‌های فرسوده را بازسازی و نوسازی کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما ساخت خانه برای افراد محروم از داشتن سرپناه است که بنیاد مسکن با شناسایی این افراد ضمن ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض، به وسیله خیران مسکن ساز که یک سازمان مردم نهاد وابسته به بنیاد انقلاب اسلامی است به یاری این افراد می‌شتابد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد از خیران و مردم اصفهان در هر نقطه از ایران و خارج از کشور خواست که بخشی از موهبتی را که خداوند در اختیارشان قرار داده، برای ساخت واحدهای محرومان کمک کنند.‌

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد و هیئت همراه در سومین روز سفر خود به استان اصفهان از مجموعه ۵۶ واحدی شهرک ملک آباد (پروژه ۲۴۸ واحدی مسکن شهری) شهر باغبادران در شهرستان لنجان بازدید کرد. کلنگ زنی پروژه ۶۰۰ واحدی روستای چم پیر و ۲۵۰ پلاک پروژه جهش تولید مسکن در شهر چِرمَهین لنجان و پروژه ۵۶ واحدی کوهآب از توابع باغبادران از دیگر برنامه‌های امروز نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان اصفهان بود.

او روز سه‌شنبه نیز از پروژه ۳۴۸ واحدی زیتون، ۹۲۰ واحدی اقدام ملی مسکن شاهین شهر، ۱۴۰ واحدی خمینی شهر، کارخانه آجر شهید شالباف در حبیب آباد و پروژه ۱۰۰۰ واحدی کوثر در محله زینبیه شهر اصفهان نیز بازدید کرده بود.

منبع: مهر 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا