مسکن و ساختمان

رستم قاسمی: کیفیت ساخت مسکن در ایران بسیار بد است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمایلی به وزیر شدن نداشتم، گفت: مرکز تحقیقات ۲۷ هکتار زمین و امکانات پژوهشی خوبی دارد اما کیفیت ساخت و ساز مسکن ایران بسیار بد است.

به گزارش صما، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه سالانه روسیه ۲۵ تا ۳۰ هزار تن زغال سنگ از مسیر دریای سیاه، دریای سرخ و کانال سوئز به هند صادر می کند، اظهار کرد: اگر ایران در هر تن ۲۰ تا ۳۰ دلار هم به روسیه تخفیف بدهد عبور این بار ترانزیتی از کشورمان سالانه حدود ۶ میلیرد دلار درآمد نصیب ما می کند.

وی ادامه داد: باید جی دی پی کشور از ترانزیت ۲۰ درصد باشد که عدد قابل قبولی است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه کل اعتبار وزارت راه و شهرسازی در یک سال ۱۶ میلیارد تومان است، افزود: با توجه به این رقم بودجه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه های راه سازی و تامین تجهیزات در بخش ریلی استفاده کنیم.

قاسمی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل مذاکرات خوبی در سطح دنیا انجام داده ایم که تا زمان به نتیجه رسیدن گفتن آن ضرورتی ندارد اضافه کرد: در بحث ساخت ازادراه نیازی به چین یا اروپا نداریم.

وی از مذاکره با سران قوا برای اعتبارات وزارت راه و شهرسازی خبر داد و با بیان اینکه سرباز مملکت هستم، گفت: من تمایلی به وزیر شدن نداشتم و روز آخر هم موبایلم را خاموش کرده بودم اما توفیقی حاصل شده تا به به این بخش خدمت کنم. ترسی هم برای حفظ سمت ندارم

الزام حرکت به سمت سیستم های نوین

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه باید به سمت سیستم های نوین در بخش حمل و نقل و مسکن حرکت کنیم، گفت: دربخش ساخت و ساز مسکن کیفیت خوبی نداریم. مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ۲۷ هکتار زمین در بهترین منطقه تهران را در اختیار دارد، این مرکز امکانات پژوهشی خوبی دارد اما با این حال کیفیت ساخت و ساز مسکن در کشور بسیار بد است.

قاسمی توضیح داد: امروز عمر ساختمان های کشور ۱۵تا۲۰ سال است و ما در بحث صنعتی سازی مسکن مسیر دو و سه را هم طی نکردیم اما دنیا از مسیر هشت عبور کرده است.

وی با بیان اینکه به خاطر مسئولیتم در وزارت نفت به کشورهای بزرگی از شرق و غرب دنیا سفر کرده ام، گفت: در حوزه استفاده از فناوری های نوین مسکن عقب ماندگی زیادی داریم با اینکه هنوز جزئیات ورود فناوری را اعلام نکرده ایم برخی می گویند وزارت راه می خواهد چینی ها را برای ساخت و ساز مسکن به ایران بیاورد ما فقط می خواهیم فناوری صنعتی سازی را به کشور وارد کنیم و قرار نیست هیچ نیروی کار خارجی (چینی) یا کشور دیگری وارد ایران شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمان ساخت مسکن در کشور حداقل دو سال است، گفت: این درحالیست که در دنیا ساختمانی های ۱۲ طبقه را در شش ماه می سازند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا