مسکن و ساختمان

کمیته‌های نما در تهران با محوریت نماهای ایرانی-اسلامی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: امید است بتوانیم با راه اندازی کمیته‌های نما در مناطق، در راستای ارتقای معماری ایرانی_اسلامی گام‌هایی را برداریم

“مهدی عباسی” عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، درباره برنامه شورای شهر برای جلوگیری از ساحت بناهایی که با معماری ایرانی_اسلامی فاصله دارند، اظهار کرد: برای اینکه به سمت ساخت بناهایی با نمای ایرانی_اسلامی برویم، کمیته نما در مناطق تهران تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیته موظف است براساس رویکردی که برایشان تعریف شده فرآیندی را با همکاری اعضای کمیته دنبال کنند، تا نماهایی که در شهر تهران توسط سازندگان ساخته می‌شود در راستای سیاست‌های کلان معماری و شهرسازی ایرانی_اسلامی باشد.

عباسی تصریح کرد: با راه اندازی کمیته نما در مناطق امیدواریم در آینده شهری را شاهد باشیم که دور از اغتشاشات بصری و معماری‌های منسوخ شده در دنیا باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امید است بتوانیم در راستای ارتقای معماری ایرانی_اسلامی بتوانیم گام‌هایی را برداریم، گفت: مجوزهای ساخت بنا در شهر تهران الزام این را دارد که تایید کمیته نما را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های نما در مناطق تازه در آغاز راه هستند، خاطرنشان کرد: فعلا تعاریف و ماموریت‌های این کمیته‌ها درحال تهیه است و نواقصی که در حال حاضر ممکن است در برخی از مناطق داشته باشد بر طرف خواهد شد و در آینده روند بهتری خواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا