مسکن و ساختمان

در راستای سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن انجام گرفت:

دیدار مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با انبوه سازان و سازندگان مسکن

با هدف سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن در محل اتاق بازرگانی تهران جمع کثیری از انبوه سازان با مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نشستی برگزار کردند.

به گزارش صما با هدف سرعت بخشی به پروژه های نهضت ملی مسکن در محل اتاق بازرگانی تهران جمع کثیری از انبوه سازان با مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نشستی  برگزار کردند.

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در این نشست گفت: نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که طی آن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در چهارسال دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی خواهد شد که از این مقدار ۶۰۰ هزار واحد سهم استان تهران در ۴۸ شهر استان، شهرهای جدید و بنیاد مسکن بوده و در این راستا دعوت ازسرمایه گذاران، انبوه سازان و تسهیل فرآیندها از اهم اموراست.

وی گفت: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) را به نشانی  saman.mrud.ir  به منظور نام‌نویسی متقاضیان مسکن راه‌اندازی کرد و از ۲۸ مهرماه و همزمان با راه‌اندازی سامانه، متقاضیان مسکن این امکان را یافتند تا با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، عدم مالکیت خصوصی و عدم استفاده از امکانات دولت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و ثبت نامه ها تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

محبت خواه گفت: در دیدار با انبوه سازان بر عزم جدی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بر حمایت از سازندگان و انبوه سازان، ارتباط موثر با پیمانکاران و سرعت بخشی به پروژه ها تاکید شد و موانع و مشکلات مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با استفاده حداکثری از ظرفیت سازندگان و انبوه‌سازان داخلی عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تحقق ببخشد، وی از عزم جدی نهادهای مسئول بالاخص استانداری تهران در همراه کردن شهرداران و دستگاه های خدمات رسان و تشکیل جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر و منظم در راستای رفع موانع و باحضور استاندار تهران طی هر دو هفته یک بار خبر داد.

 وی درپایان گفت: یکی از ویژگی‌های نهضت ملی مسکن، تسریع در انجام پروژه‌ها، افزایش کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت است و ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول شود و در این مسیر باید از شیوه‌های نوین ساخت بهره‌مند شویم زیرا بخشی از شیوه‌های سنتی زمانبر، فاقد کیفیت لازم و سرعتی است که ملاک‌عمل در اجرای تولید مسکن نهضت ملی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا