مسکن و ساختمان

دفاتر املاک متخلف با همکاری پلیس پلمب می‌شوند

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: برخی دفاتر املاک که تخلفاتی مثل عدم ارایه کد رهگیری، اضافه دریافت یا دریافت بیعانه را مرتکب می‌شوند در همکاری بازرسان اتحادیه و نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌شود که اخیرا ۶۹۳ مورد تذکر به این واحدها داده شده است.

به گزارش صما، مصطفی‌قلی خسروی در نشستی با حضور بازرسان اتحادیه مشاوران املاک تهران و خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی در برخورد با دفاتر املاک متخلفی که از سوی بازرسان اتحادیه مشاوران املاک، تخلف آنها محرز می‌شود همکاری مناسبی با ما دارد که از آنها کمال تشکر را دارم. تمام امنیت ما در کشور به برکت نیروی انتظامی، این افراد مومن و پرتلاش است.

وی افزود: بر اساس منشور ضوابط و مقررات دستورالعمل اجرایی مشاوران املاک، تکالیف در ۱۶ بند مشخص شده که بازرسان اتحادیه به آن توجه می‌کنند. برخی از این موارد شامل عدم رویت اصل سند و مدارک هویتی متعاملین، عدم اخذ کد رهگیری، دریافت مبلغ اضافه برای کد رهگیری، تنظیم قرارداد صوری، اضافه دریافت، تنظیم قرارداد برای ملکی که سندش در بازداشت است، استفاده از کارتخوان واحد صنفی و اخذ بیعانه است که اتحادیه به این موارد حساس است و از طریق ۲۰۰ بازرس شهر تهران با آنها برخورد می‌کند. در هر منطقه از شهر تهران ۸ تا ۱۰ بازرس داریم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به مدت یک هفته ۶۹۳ واحد صنفی در شهر تهران اخطار دریافت کرده‌اند که نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده است.

خسروی با بیان اینکه بعضا از صحبتهایی که در جمع دوستانه صورت می گیرد سوءبرداشت می‌شود گفت: در یک نشست صمیمانه بنده عرض کردم پلیس کارش حساس است و برخی پلیس‌ها شیشه خرده دارند که منظورم پلیس آمریکا و انگلیس بود اما بخاطر شرایط بد جسمی نتوانستم کلام را ادامه دهم. در ادامه می‌خواستم عرض کنم پلیس ما نیروی انتظامی به معنای نظم‌دهنده است که متاسفانه امکان تکمیل جمله فراهم نشد. از این صحبت برداشتهای منفی شده که همین جا از نیروی انتظامی عذرخواهی می‌کنم. پدر خود بنده پلیس بوده و اگر خدای نکرده جسارتی به نیروی انتظامی بشود به پدر من هم منتسب خواهد شد. بنابراین همواره باید به سبزپوشان نیروی انتظامی احترام بگذاریم.

وی همچنین با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس از صنف مشاوران املاک گفت: بعضی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که همگی باسواد و اندیشمند هستند خواستار ساماندهی اتحادیه املاک شدند که ما نیز در زمینه ساماندهی و اصلاح، مشکلی نداریم. به هر حال خودپالایشی منجر به پیشرفت می‌شود که از آن استقبال می‌کنیم. بنابراین از نمایندگان محترم دعوت می‌کنم به اتحادیه تشریف بیاورند تا اگر قرار است برای صنف مشاوران املاک، قوانین و مقرراتی را تنظیم کنند حرف ما را هم بشنوند و از نظرات کارشناسان و دلسوزان صنف استفاده کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: با شناختی که از آقای قالیباف ریاست مجلس دارم ایشان را فردی می‌شناسم که از نظرات کارشناسان استفاده می‌کنند. ضمن احترام به همه نمایندگان مجلس، بنده عرض می‌کنم موضوع تعیین حقوق ثابت برای مشاوران املاک، امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه همفکری بیشتری با ما صورت بگیرد.

خسروی در بخش دیگری از صحبتهای خود، جایگاه رییس اتاق اصناف ایران را بالا دانست و گفت: پیش از این فردی که بنده برای او احترام قائلم به ریاست کمیسیون املاک منصوب شده بود که تخصصش در زمینه دیگری بود. در این خصوص رایزنی و نامه‌نگاری کردیم که خوشبختانه رییس اتاق ایران به این پیشنهادات ما جواب مثبت داد و آقای جهانگیری را که ریاست اتحادیه املاک اصفهان بود به ریاست کمیسیون املاک برگزیدند. با شناختی که از آقای جهانگیری دارم ایشان فردی مومن، خردمند و متواضع است که امیدواریم حضور او منشأ خیر و برکت برای صنف املاک در سراسر کشور باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا