حمل و نقل

مرگبارترین بزرگراه‌های تهران کدام‌اند؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آمار پلیس در بحث تصادفات بزرگراهی حاکی از آن است که۵۳ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته است.

به گزارش صما، سرهنگ علی همه خانی  با بیان اینکه یکی از دغدغه های پلیس در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و مدیوم های مختلف است، گفت: در تلاشیم تا از این طریق بتوانیم در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک به کاهش آمار تلفات برسیم اما متاسفانه گویا مردم در خصوص مباحث ترافیکی و به خصوص کاهش تخلفات که منجر به کاهش تصادفات و در نتیجه تلفات می شود، چندان توجه خاصی ندارند.

وی با بیان اینکه مردم حوادثی را که در مقابل چشمشان رخ می‌دهد، جدی نمی‌گیرند، اظهارکرد: جای سوال است که چرا مرگ هفته ای ۱۰ نفر از شهروندان بر اثر تصادف درتهران جدی گرفته نمی‌شود؟

وی درباره آمار تصادفات شش ماهه اول سال ۱۴۰۰  در سطح معابر شهر تهران نیز گفت: اداره تصادفات پلیس راهور اعلام کرده که هر دو روز تعداد سه نفر از شهروندان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و بر این اساس حدود ۴۶ درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۹ درصد عابرین پیاده و ۱۵ در صدراننده و سرنشین خودرو بودند که با رعایت قانون و ایمنی در رانندگی می توانستند امروز کنار خانواده شان باشند.

همه خانی ادامه داد: آمار پلیس در بحث تصادفات بزرگراهی حاکی از آن است که۵۳ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه لشگری و بزرگراه امام رضا (ع) بیشترین حوادث رانندگی را دارا هستند.

وی افزود: عدم توجه به جلو که بخشی از آن مرتبط با ماجرای خطرناک استفاده از موبایل حین رانندگی است و هر مساله دیگری  که ایجاد حواس پرتی وعدم تمرکز حین رانندگی کند، مدام بر این آمار متاثر کننده می افزاید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا