شهر

شهردار تهران:

شهر را نمی‌شود با تعارف اداره کرد

شهردار تهران تاکید کرد: برای انتصابات در شهرداری تهران از همه اعضای شورا و همه افرادی که مسئولیت داشته اند اسامی و رزومه ها را به عنوان پیشنهاد خواسته ام اما فرایند انتصابات نسبتی با شورای شهر پیدا نمی کند.

به گزارش صما ، علیرضا زاکانی در حاشیه چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: اربعین و خاطرات بسیار خوب آن چه در دل کسانی که توفیق پیدا کردند در عراق در راهپیمایی باشند و چه کسانی که به عنوان جاماندگان اربعین در هر نقطه ای از جهان به ویژه در تهران حرکت بیسار زیبایی را به نمایش گذاشتند؛ خاطره خوب و ماندگار برای ما به جا گذاشتند لذا جا دارد از معاونت های شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری، حمل و نقل و سازمان فرهنگی و هنری و شهرداری های مناطق تشکر کنم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یاد آور عزمت و بزرگی رزمندگان ما است و فردا نیز روز آتش نشان است که این روز و این هفته را به رزمندگان و ایثارگران و خانواده شهدا و همه آتش نشانان تبریک می گویم.

شهردار تهران در خصوص طرح کاهش زمان صدور پروانه های ساخت و ساز که توسط شورا در حال بررسی است، گفت: طرحی که دردستور کار است نظراتمان را درباره آن اعلام کردیم و در این طرح تلاش این است که کاهش جدی زمان صدور پروانه ها را داشته باشیم و از طریق مشارکت همگانی و استفاده از فناوری، سرعت در صدور پروانه ها را افزایش دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات درشهرداری تهران گفت: آنچه که اتفاق می افتد بر اساس شایستگی خواهد بود چه این انتصاب از درون و چه از بیرون شهرداری باشد؛ اما اصل بر این است که نقطه آغاز در انتخابات از درون شهرداری باشد و دراین راستا کانون ارزیابی نیز تشکیل شده است. قریب به چهل و خورده ای از ارزیابی ها انجام شده و اسامی برای انتخاب به بنده پیشنهاد شده که بخش عمده ای از آن از درون مجموعه شهرداری است. قطعا با انتشار اسامی از گمانه زنی ها عبور می کنیم و بخشی از این اسامی و انتصابات در هفته جاری اتفاق می افتد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درتشریح یک ساله بودن احکام صادره توسط شهردار تهران گفت: مدیر یک ساله بسیار جدی است کارمندان باید جدی بگیرند چراکه همه درطول یک سال ارزیابی خواهند شد و مدیریت شهری شوخی نیست امری که به فردی سپرده می شود و نباید این گونه باشد که فرد برود برای ۴ سال آینده. بلکه باید لحظه لحظه رصد شوند. خود را مکلف می دانم شبانه روزی کار کنم و مدیرمان نیز باید همین گونه باشد.ارزریابی ها در کارها انجام می شود و امیدوارم همه کسانی که احکامشان یک ساله زده می شود سالهای بعد هم ما در کنارشان باشیم. در احکام نیز آمده امیدوارم این استمرار صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: نه با خودمان نه با مدیرانمان و نه کارمندان و هیچ فرد دیگری تعارف نداریم. نمی شود شهر را با تعارف اداره کرد. مدیریت شهری جدیت می خواهد و برنامه ریزی و ارزیابی برنامه ها.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اعلام بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری و نظر متفاوت اعضای شورا در خصوص این بدهی گفت: حرفی که می زنیم مبنا دارد نمی دانم دوستان بر چه مبنایی صحبت می کنند؛ اما همه صحبت ها قابل شنیدن است ولی رقمی که من اعلام کردم بر اساس گزارش معاونت برنامه و بودجه شهرداری بوده است و قطعا من حرف بدون استناد نمی زنم.

اعلام رقم ۶۹ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ بوده است در حالی که من گفتم تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط سود بانکی پرداخت کنیم . اگر کسی عدد و رقم بداند و این ها را با هم جمع کند به نتیجه می رسد.

وی در خصوص توقع خود از دولت در خصوص پرداخت مطالبات شهرداری نیز گفت: برای همه طلب ها کارگروه تشکیل شده و در جلسه ای که با آقای حناچی داشتیم عدد ۵۷ هزار میلیارد تومان به عنوان مطالبه شهرداری اعلام شد که البته این رقم باید بررسی شود و بررسی آن توسط کمیته های دو جانبه میان شهرداری و دستگاههای مختلف انجام خواهدشد. دو کارگروه درآمدها برای دنبال کردن درآمدهای پایدار در شهر و کارگروه تنظیم بدهی ها و مطالبات با دستگاههای مختلف تشکیل شده است.

زاکانی در خصوص انجام مگاپروژه ها در شهر تهران نیز تصریح کرد: مگاپروژه ها حتما خواهد بود اما فقط در حوزه کالبد نیست. بلکه در حوزه های نرم نیز این موضوع دنبال خواهد شد. در این عرصه ناظر بر روح شهر و موضوعات اجتماعی و فرهنگی را دنبال خواهیم کرد و قطعا در کنار این، پروژه های جدیدی در ارتقاء کالبد شهر نیز خواهیم داشت به این ترتیب ما توأمان توجه به این دو موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیشنهاد اعضای شورا برای انتصابات در شهرداری به شهردار تهران نیز گفت: بنده از همه اعضای شورای شهر و همه کسانی که در بیرون از شورا بودند و در جاهای مختلف مسئولیت داشتند خواهشم این بود که اسامی و رزومه ها را بدهند . برخی دادند اما برخی دیگر هم ندادند بی تردید فرایند انتصابات نسبتی با شورای شهر پیدا نمی کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا