شرکت ها

خرید مغزی قفل درب ضد سرقت

آیا می‌دانستید، برای این که یک درب ضد سرقت از هر نوعی که هست عملکردی خوب و مطلوب داشته باشد و ایمنی بالایی را ارائه سازد، نیازمند دارا بودن یک قفل و مغزی خوب و با کیفیت است؟
قفل درب که در مجموع میان اجزای روکوب درب ضد سرقت و در ساختمان آن به عنوان یکی از یراق آلات به حساب می‌آید، از مهم ترین اجزایی است که برای تهیه یک درب ضد سرقت مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد. نقش قفل در امنیت حاصل شده و درکل در کارایی یک درب ضد سرقت بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. از همین رو انتخاب صحیح آن از اصلی ترین نکاتی است که باید رعایت شود. همچنین قفل و مغزی نیز دارای انواعی گوناگون هستند که با توجه به ساخت کشورهای مختلف و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

خصوصیات و ویژگی‌های انواع قفل درب ضد سرقت

 همان طور که گفتیم، قفل و مغزی از مهم ترین اجزا در روکوب درب ضد سرقت به شمار می‌روند. درواقع تفاوت اصلی ای که قفل‌های مخصوص درب‌‌های ضد سرقت را با قفل‌های یک درب معمولی متمایز می‌سازد، زبانه آن است. قفل‌های قدیمی دارای یک زبانه بودند که در چهارچوب‌ها چفت می‌شدند. با این حال قفل درب‌های ضد سرقت چند زبانه اند و با چفت شدن در چارچوب و قاب درب، باز شدن را غیرممکن‌تر می‌سازند. لازم به ذکر است هرچقدر که این مغزی‌ها و زبانه‌ها افزایش یابد امنیت نیز به دنبال آن بالا خواهد رفت.

برای درب‌های ضد سرقت قفل‌ها با مغزی‌های گوناگونی وجود دارد که با توجه به مکان و انتظارات افراد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید توجه داشت که قفل مورد استفاده بر روی درب‌های ضد سرقت ساخت کشور های چین، ایران و ترکیه متفاوت خواهد بود. بهترین مغزی قفل درب ضد سرقت تولید شده نیز ساخته کشور ترکیه می‌باشد که کیفیت و کارایی بسیار عالی دارد. همچنین مغزی قفل‌های ساخته شده در کشور چین نیز کیفیت چندانی ندارند. مغزی قفل‌های ایرانی هم دارای کیفیت متوسط رو به بالا می‌باشند. مرسوم ترین و رایج ترین قفل‌ها هم به قفل‌های کلیدی معروف اند و بر روی روکوب درب ضد سرقت استفاده شده در ورودی منازل و واحدهای مسکونی نصب می‌گردند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
مجموعه دژ درب انواع قفل و مغزی درب های ضد سرقت را نیز ارائه می‌سازد.

قفل‌های دیجیتال

به جز قفل‌های دارای زبانه، در ساختمان و روکوب درب های ضد سرقت از نوعی قفل هوشمند به نام قفل دیجیتال نیز استفاده می‌شود. هدف اصلی این قفل‌ها ورود و خروج هوشمند در عین برقرار بودن امنیت است. از این رو که برای این نوع قفل کلیدی برای ورود و خروج اضطراری وجود دارد و در حالت عادی با توجه به انواع مختلفی که از این نوع قفل وجود دارد، می‌تواند تعداد تقریبا زیادی از اثر انگشت و یا رمزعبور را در حافظه سپرده و با استفاده از آن‌ها درب باز خواهد شد. بر روی اکثر این نوع از قفل‌ها نیز سیستم ضد شوک نیز وجود دارد. در ساختار آن ها نیز باتری لیتیومی، سیستم اعلام اتمام باتری و قابلیت قفل اتوماتیک نیز استفاده شده است. همچنین این قفل ها داری مقاومت در برابر حرارت نیز هستند. برخی از آن ها نیز از اتصال به مواد خانه هوشمند پشتیبانی می‌کنند. سیستم پسورد نیز به شکل قابل قبولی عمل کرده و بعد از چندین خطا در وارد کردن رمز، به طور کل ورود را در آن لحظه ناممکن می‌سازد.

تعمیر و یا تعویض مغزی قفل درب‌های ضد سرقت

  مهم ترین بخش یک قفل در درب ضد سرقت، مغزی آن می‌باشد. با توجه به کیفیت و نوع قفل ممکن است به مرور زمان و یا هر دلیل دیگری مغزی قفل قدیمی‌تر شده و کارایی آن کاهش یابد و یا حتی خراب شود. در صورت رخ دادن موارد گفته شده و یا حتی برای این که امنیت را افزایش دهید، می‌توان مغزی و قفل را عوض و از نمونه های جدیدتر و ایمن‌تر استفاده کرد. برای انجام تعمیر و یا تعویض قفل درب ضد سرقت، می‌بایست توسط افراد مجرب صورت بپذیرد، بدین منظور که همه این قفل ها دارای دو الی بیشتر زبانه می‌باشند که خارج سازی، تعویض و تعمیر آن باید توسط شخصی حرفه ای و مجرب صورت بگیرد تا آسیبی به ساختار و روکوب درب ضد سرقت وارد نشود.

خرید و قیمت مغزی قفل درب ضد سرقت

 به طور کلی می‌دانیم که عوامل زیادی بر قیمت یک چیز تاثیر دارند. عاملی که بر قیمت قفل‌های درب ضد سرقت تاثیرگذار اند، شامل ویژگی‌ها و کیفیت کلی مغزی و قفل می‌باشند. از این رو که هرچه قفل دارای کیفیت بالاتری باشد که این کیفیت حاصل کشور تولید کننده نیز می‌باشد، و یا دارای زبانه‌های بیشتری نیز باشد قیمت را افزایش می‌دهد. پس به طور کلی هرچه قفل‌های استفاده شده بر روی یک درب ضد سرقت دارای اجزا و ساختار پرپیج و خم تری باشد، قیمت بیشتری نیز دارد.

با توجه به اطلاعات و تعاریف کلی ای که از قفل و مغزی‌ها داشتیم، در صورت نیاز اگر می‌خواهید که قفل جدیدی را برای درب ضد سرقت خود خریداری کرده و یا آن را تعمیر و یا تعویض نمایید، می‌توانید با مجموعه دژ درب که دارای سابقه ای درخشان در ارائه درب های ضد سرقت و اجزای آن‌ها به همراه تیمی مجرب می‌باشد، تماس حاصل فرمایید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا