نظام مهندسی

بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در جلسه امروز این کمیسیون خبرداد.

عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به ضرورت ارتقاء کیفیت ساختمان‌ها و نارضایتی از عملکرد سازمان نظام مهندسی، مجلس یازدهم به موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در اوایل دهه ۷۰ تصویب و بیش از ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد ورود کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: البته اقدام برای اصلاح آن از دوره نهم مجلس آغاز شد اما به سرانجام نرسید. کمیسیون عمران از جلسه امروز خود اصلاح این قانون را در دستور کار خود قرار داده است. اصلاح قانون نظام مهندسی در حوزه های مهندسی، فنی، نظارت بر امور مهندسی و بسیاری از مسائل حرفه‌ای در حوزه ساخت و  سازهای شهری صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: به همین جهت سه ماده ابتدایی طرح اصلاح قانون‌نظام مهندسی در خصوص اهداف، تعاریف و وظیفه مندی قانون در جلسه امروز کمیسیون با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. یک چیزایی از اردبیل میبینم که اوج پیشرفت هرتکی را نشان میدهد. فقط قبلش باید پرسید این اطلاعات و کارکردها صحت دارد؟ با فرض صحت این پرسش ها پیش می آید:

    -چگونه مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ، سرپرست کارگاه یک ساختمان شده؟ سرپرست کارگاه که شاغل تمام وقت است و قطعا شاغلین دولت ، نمیتوانند مجری یا سرپرست کارگاه ساختمان شوند. آیا راه و شهرسازی نظارتی بر انسداد پروانه شاغلین در سامانه سازمان استان اردبیل دارد؟

    -جالب اینجاست همان ایام یک کار نظارت هم اخذ شده. در حالیکه شخص مجری یا سرپرست کارگاه دیگر نمی تواند با پروانه اش طراحی یا نظارت بگیرد. آیا راه و شهرسازی نظارتی بر انسداد پروانه مجریان و سرپرست کارگاه ها در سامانه سازمان استان اردبیل دارد؟
    -اینکه بعدا در کاری ناظرهماهنگ کننده شده که دیگه نوبر است.

    اما پرسشی ار آقای محمدی ادیب ، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل: وقتی پیج اینستاگرام شما توسط ادمین اداره می شود چگونه باور کنم شما به عنوان سرپرست کارگاه حضور تمام وقت در کارگاه ساختمانی را دارید؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا