مسکن و ساختمان

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران خبر داد:

محاسبه عوارض ساختمانی بر اساس مرغوبیت مکانی

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران  به شهرداری اجازه داده شده است از تیر ماه ۱۴۰۰، محاسبه عوارض ساختمانی بر اساس مرغوبیت مکانی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه در این خصوص گفت: بر مبنای مصوبه ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان «نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک شهر تهران» و با توجه به تدابیر ابلاغی شهردار تهران در شورای معاونین، این مصوبه از روز شنبه ۱۲ تیرماه سال جاری اجرایی میشود.

حامد سلیمی
حامد سلیمی، مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران

وی افزود: این مصوبه با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و هشتمین جلسه رسمی این شورا به تصویب رسیده و شامل ۸  ماده و ۷  تبصره و پیوست های مربوطه به شهرداری تهران جهت اجراء ابلاغ شده است که به دنبال آن طی دستورالعملی از سوی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناطق ۲۲ گانه، از ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک شهر تهران در کلیه مناطق لازم الاجرا است.

 مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در توضیح تبصره یکم ماده یکم این مصوبه بیان کرد: بر این مبنا ارزش معاملاتی املاک شهر تهران در قالب دفترچه الکترونیکی تهیه و بر روی سامانه های مرتبط شهرداری تهران بارگذاری شده است که ملاک عمل محاسبه عوارض نیز  قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: همچنین با توجه به تبصره دیگری از این مصوبه، شهرداری تهران به منظور آگاهی شهروندان محترم نسبت به اعمال ارزش مکانی (LR) املاک شهر تهران در سامانه اینترنتی شفافیت شهر تهران به نشانی http://shafaf.tehran.ir  اقدام خواهد کرد.

سلیمی تأکید کرد: مصوبه مذکور مشمول پرونده هایی است که فاقد تسویه حساب قطعی باشند و دارای تاییدیه وصول عوارض سیستمی اداره کل تشخیص و وصول درآمد تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۱تیرماه سال جاری باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا