شهر

مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم پایتخت جدی تر می شود

مدیرکل حریم شهرداری تهران از تهیه پیش نویس تفاهم نامه ای فی ما بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و اداره کل حریم شهرداری تهران برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، جلسه مشترک مدیرکل حریم شهرداری تهران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و رئیس امور اراضی استان تهران با موضوع بررسی راهکارهای مقابله جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده حریم شهر تهران، به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.

علیرضا صادقی مدیرکل حریم شهرداری تهران در این جلسه با بیان اینکه شهر تهران دارای ۱۳۲۰ کیلومتر مربع حریم است،گفت: حریم شهر تهران به عنوان “ریه های تنفسی” پایتخت از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره حفظ و صیانت از آن در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز مورد توجه شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: از آنجاییکه حریم تهران در ۱۱ منطقه شهرداری تهران قرار دارد، ما به عنوان یکی از نهادهای متولی درصدد هستیم تا از طریق نگهداشت و حفظ حریم به بهبود کیفیت زندگی و حفاظت از محیط زیست کمک کرده و با ایجاد ظرفیت های گردشگری شامل تفرجگاه های طبیعی و تاریخی از توسعه افسارگسیخته شهر تهران جلوگیری کنیم.

صادقی بیان کرد: اداره کل حریم با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود آمادگی همکاری لازم را برای حفاظت و صیانت از حریم شهر تهران دارد؛ در این راستا پیشنویس تفاهم نامه ای مشترک فی ما بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و اداره کل حریم شهرداری تهران به منظور همکاری جهت مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده حریم شهر تهران تهیه شده که طی روزهای آتی به امضاء می رسد.  

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا