حمل و نقل

یک ماه دیگر تونل ۶.۵ کیلومتری البرز جایگزین کندوان می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تونل ۶.۵ کیلومتری البرز و ۱.۵ کیلومتر جاده دسترسی آن در انتهای منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا یک ماه آینده پس از تأیید پلیس راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بهره‌برداری موقت می‌شود.

به گزارش صما به نقل از فارس، خیرالله خادمی درباره آخرین وضعیت منطقه دو آزادراه تهران – شمال و تونل البرز در این مسیر آزادراهی، اظهار داشت:‌ مسیر تونل البرز به طول ۶.۵ کیلومتر و جاده‌های دسترسی آن در دو طرف که حدود ۱.۵ کیلومتر است و هدف اول ما برای بهره‌برداری است، نزدیک به ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند روز آینده عملیات بتن کف تونل نیز به پایان می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاسیسات و روشنایی تونل البرز نصب شده است، جت‌فن‌ها هم تا ۱۰ روز آینده نصب خواهد شد.

بهره‌برداری موقت تونل البرز تا یک ماه آینده

وی گفت:‌ پیشرفت فیزیکی تونل البرز حتی از جاده‌های دسترسی آن هم بیشتر است و امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه، بتوانیم تا یک ماه آینده از تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران – شمال بهره‌برداری موقت کنیم و با احداث جاده دسترسی دو طرف تونل، عبور از این تونل برای مردم میسر شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک و مجری پروژه تلاش کرده‌اند، آخرین مراحل اجرایی این تونل به سرعت اجرا شود، تا مسیر تونل برای عبور موقت آماده شده و پس از تأیید پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبور موقت برای رفاه حال مردم فراهم‌ خواهد شد.

حذف تونل کندوان با تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال

خادمی گفت: مسیر تونل البرز در انتهای منطقه دو آزادراه تهران – شمال و ابتدای منطقه سه آزادراه ‌است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه دو و آغاز منطقه سه آزادراه تهران – شمال است، جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود.

وی افزود: خودِ جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و دو پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود، خروجی جاده دسترسی به سمت مازندران که وارد پل زنگوله می‌شود، خود یک پروژه بزرگ است و احجام بزرگی دارد و ورودی و خروجی به پایان می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از افتتاح تونل البرز، برای باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال، تونل کندوان حذف خواهد شد و مسیر تونل کندوان برای خط برگشت، چهار خطه می‌شود، پیچ‌های ورودی و خروجی تونل کندوان حذف خواهد شد و به این ترتیب در ارتقای ایمنی سیر موثر است‌.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال

خادمی درباره پیشرفت سایر قطعات منطقه دو آزادراه تهران – شمال بیان کرد:‌ در سایر قطعاتِ  باند رفت منطقه دو آزادراه تهران – شمال نیز پیشرفت فیزیکی مناسب است و حدود ۷۰ درصد برآورد می‌شود،در همه جبهه‌ها کار در حال انجام و پروژه فعال است.

وی اظهار کرد: ‌‌براساس برنامه‌ای که حدود دو ماه پیش در محل کارگاه پروژه تدوین شد، در مرحله اول، تونل البرز به همراه جاده‌های دسترسی تونل که جمعاً حدود ۸ کیلومتر است،‌ شامل ۶.۵ کیلومتر تونل و گالری‌های ابتدایی و انتهایی و ۱.۵ کیلومتر جاده دسترسی، زیر بار عبور ترافیک می‌رود و در مرحله دوم پس از اتمام باند غربی منطقه دو آزادراه تهران – شمال، یک باند از این منطقه (باند رفت) زیر بار عبور ترافیک خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تکمیل یک باند از منطقه دو آزادراه تهران – شمال تا پایان مردادماه تکمیل خواهد شد، گفت: هنوز مشخص نیست.

تزریق ۵۵۰ میلیارد تومان به منطقه دو آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تزریق مالی به پروژه از سوی دولت و بنیاد مستضعفان توضیح داد: تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه انجام داده بود، پرداخت شد، دو مرحله پول نقد‌ برای شرکت آزادراه تهران – شمال واریز شد و اسناد خزانه هم مبلغ قابل توجهی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است که به زودی به شرکت آزادراه‌‌ تهران-شمال ‌داده می‌شود.

خادمی افزود: همزمان سرمایه‌گذار یعنی بنیاد مستضعفان هم منابع مالی دیگری را تأمین و وارد شرکت آزادراه تهران – شمال کرده که موجب شده است عملیات پروژه به خوبی پیشرفت کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه میزان از محل سازمان برنامه و بودجه به عنوان سهم دولت ‌به این پروژه تزریق شده است؟ گفت: سازمان برنامه و بودجه در یک مرحله ۲۰۰ میلیارد تومان پول نقد به پروژه تزریق کرد، همچنین حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به این پروژه تزریق شد، این پول هفته‌ای که گذشت به شرکت آزادراه‌ها در دو مرحله تزریق شد، اسناد خزانه هم رقم قابل توجهی است و موجب پیشرفت پروژه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا