شهر

آماده شدن «طرح جامع مناسب‌سازی تهران»

نمره زیر ۱۰ تهران در حوزه مناسب‌سازی شهری

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: جز تهران در بیش از ۱۴۰۰ شهر دیگر باید آموزش‌های لازم در حوزه مناسب‌سازی به اعضای شوراها و دهیاران داده شود.

به گزارش صما به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور افزود: بهتر است محتواهای آموزشی که با مشارکت بهزیستی تهیه می‌شود نیز در اختیار ما قرار گیرد از طرفی اقدامات در حوزه مناسب‌سازی نباید تنها به اقدامات سلبی محدود شود، بلکه برخی جاها باید تشویقی باشد تا در ساخت و سازها، مناسب‌سازی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به مناسب‌سازی شهر تهران نمره خوبی نمی‌دهیم، گفت: اگرچه نمره مناسب‌سازی زیر ۱۰ است اما نمره به تیم کاری خوب است چراکه شهردار تهران و تیم او به شهرسازی علاقه دارند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه طرح جامع مناسب‌سازی تهران آماده شده است، افزود: هفته آینده با انتخابات شورای شهر همه اعضاء تغییر می‌کنند؛ بنابراین باید ریل‌گذاری انجام شود تا اقدامات در حوزه مناسب‌سازی ادامه یابد

بودجه تهران در مناسب‌سازی سه برابر شده است

وی با بیان اینکه بودجه تهران در امر مناسب‌سازی  سه برابر شده است، عنوان کرد: این عدد قابل توجهی است. امیدوارم که از رویکرد محصول‌محور به رویکرد فرایندمحور حرکت کنیم؛ ۲۰۰ سال است که تهران ساخته شده و مناسب‌سازی در آن کمتر بوده است؛ لذا تا پایان دولت فرصتی نداریم و بستر را باید آماده کنیم تا مدیران بعدی کارهای فعلی را ادامه دهند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در پایان بر ضرورت مناسب‌سازی شعب اخذ رای ثابت و سیار برای مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید کرد و یادآور شد: امیدواریم جلسه بعدی تیرماه در دفتر دکتر «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا