مسکن و ساختمان

ردپای دولت در گرانی و کمبود سیمان

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دلیل اصلی مشکلات توزیع سیمان و بازار سیاه ایجاد شده را سوء مدیریت دولت عنوان کرد و گفت: دولت عامل گرانی و بازار سیاه سیمان است.

به گزارش صما به نقل از ساختمان آنلاین،  محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: عمده مشکل سیمان مربوط به سیاستگذاری‌های دولت، برنامه‌ها و ایجاد اخلال در کارها به دلیل سو مدیریت و باز نکردن برخی از مسیرها است.

وی افزود: سال‌ها است که فریاد می‌زنیم عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب را هر چه زودتر شروع کنید؛ چراکه اگر این اتفاق بیافتد به قدری سیمان تولید خواهد شد که علاوه بر رفع نیاز داخل بخش قابل توجهی از محصول قابل صادرات خواهد بود.

فرهنگی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر نفلین سینیت سراب اجرایی شود می‌توان مصرف‌های جدیدی برای سیمان مثل احداث جاده‌های سیمانی و نظایر آنکه در کشورهای پیشرفته دنیا مرسوم است، تعریف کرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: این مسئله چندبار در کمیسیون صنایع مجلس مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ نیکزاد به عنوان نایب رئیس مجلس هم جلساتی برای حل این مشکل ترتیب داده‌اند؛ اما با توجه به سستی و کندی عملکردی که در دولت وجود دارد اتفاق عملی خاصی در این ارتباط نمی‌افتد.

وی متذکر شد: گویی باید در این مورد هم چشم به دولت آینده بدوزیم تا اداره امور را به دست گیرد و سروسامانی هم به اوضاع آشفته سیمان بدهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا