شهرمسکن و ساختمان

معاون شهردار:

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه محلات تهران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: سال گذشته ۲ هزار میلیارد و امسال سه هزار میلیارد تومان در بودجه شهرداری به طرح‌های توسعه محلی اختصاص دادیم.

به گزارش صما حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران گفت: طرح توسعه محلات تهران یکی از تغییرات بزرگ در شهر است که طی ۲ سال گذشته دنبال کردیم و توانستیم طرح‌های شهری را به محله‌ها ببریم تا توسعه برای زندگی مردم ملموس باشد.

وی همچنین درباره بودجه امسال شهرداری، افزود: بودجه امسال شهرداری کاملا شفاف است اما در گذشته برخی تبصره‌های بودجه مشخص نبود که چطور هزینه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بودجه امسال منابع خصوصی و اختصاصی از هم تفکیک شدند و اگر شورا بودجه‌ای را برای پارکینگ تعیین می‌کند دیگر امکان استفاده از آن در جای دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۹ هزار میلیارد تومان برای بودجه مشارکتی در نظر گرفتیم، گفت: در گذشته این طور نبود و در حال حاضر هزینه‌ها در پایان سال انتشار عمومی پیدا می‌کند.

به گفته مظاهریان، ۳۹ درصد از بودجه به موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته که در شرایط کرونا این حرکت بزرگی است و از سوی دیگر، ۱۰ درصد از بودجه را به پرداخت دیونی که از قبل به یادگار مانده و هفت درصد از بودجه نیز به دیون پیمانکاران اختصاص دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه یکی از موارد مهم در حوزه مدیریت شهرداری مقابله با فساد است، گفت: در این دوره با شفافیت حاصل شده توانستیم فسادها را برملا و با آن مقابله کنیم؛ اینکه شهرداران مناطقی که مرتکب فساد می شوند در همان دوره مورد برخورد قرار می گیرند و برکنار می شوند از افتخارات این دوره است.

وی ادامه داد: در سازمان بزرگی مانند شهرداری تخلف و فساد وجود دارد اما اگر جاهایی تخلف می شود، مماشاتی نیست و به صورت آشمار این موارد را با مردم در میان می گذاریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا