حمل و نقل

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی:

تکمیل فرودگاه گناباد در اولویت طرح‌های فرودگاهی خراسان رضوی

تکمیل فرودگاه گناباد در اولویت اقدامات و رویکردهای این اداره کل در سال جاری است و از همه ظرفیت‌های موجود برای شتاب دادن طرح و به بهره‌برداری رساندن آن در نیمه نخست امسال استفاده می‌شود.

به گزارش صما، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان این مطلب، گفت: این طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی در حال اجرا است و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است که با‌توجه‌به افزایش هزینه‌ها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این طرح بالغ بر دو هزار میلیارد ریال است.

محمود امانی ادامه داد: باند و سطوح پروازی فرودگاه گناباد به اتمام رسیده و ساختمان پایانه مسافربری آن که قرار بود بهمن ماه سال گذشته تکمیل شود تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به تکمیل بخش زیادی از زیرساخت‌های فرودگاه گناباد گفت: اجرای شبکه آبرسانی و عملیات فیبرنوری این فرودگاه تکمیل شده و قرارداد اجرای سامانه برق‌رسانی آن منعقد و تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شود، علاوه بر آن گازرسانی به این طرح در دست پیگیری است و اگر تا زمان بهره‌برداری فرودگاه روند گازرسانی به آن به اتمام نرسد به صورت موقت از سوخت دیگری استفاده خواهد شد.

 امانی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا موجب کندی روند اجرای طرح احداث فرودگاه گناباد در چند ماه گذشته شد، گفت: طرح محوطه‌سازی این فرودگاه اسفندماه سال گذشته به یک پیمانکار محلی واگذار شده و در دست اجرا است و دو دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز فرودگاهی نیز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال تامین شده که با تکمیل ساختمان ایستگاه آن، در محل مستقر می‌شوند.

بهره‌مندی سالانه ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان جنوبی خراسان رضوی از مزایای فرودگاه گناباد

 وی سایر اقدامات در دست انجام اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در سال جاری را علاوه بر تکمیل فروردگاه گناباد، بهسازی و رفع موانع فرودگاه سبزوار و بهسازی و توسعه پایانه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به ۲۲ هزار مترمربع ذکر کرد.

گفتنی است؛ فرودگاه گناباد به وسعت دو هزار و ۵۰۰ هکتار و دارای دو هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر در فاصله ۲۷۰ کیلومتری فرودگاه مشهد، ۳۰۰ کیلومتری کیلومتری فرودگاه سبزوار و ۲۱۸ کیلومتری فرودگاه بیرجند قرار گرفته است. این فرودگاه بعد از راه‌اندازی به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی پس از مشهد و سبزوار، مناطق جنوبی این استان را پوشش خواهد داد. 

 با راه‌اندازی فرودگاه گناباد علاوه بر شهروندان گناباد، ساکنان شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی از جمله رشتخوار، مه‌ولات، بجستان و خواف و شهرهای فردوس، سرایان، خضری دشت بیاض در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود سالانه بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن این مناطق از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 راحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و روند احداث آن در سه سال گذشته سرعت گرفته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا