حمل و نقل

با مجوز سازمان هواپیمایی:

پرواز به فرانسه متوقف و به انگلیس از سر گرفته شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از رفع تعلیق پروازهای انگلیس خبر داد و گفت: تمام پروازها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع شد.

به گزارش صما به نقل از ایرنا، با وجود اعلام رفع محدودیت پروازهای انگلیس از ۱۶ اردیبهشت، با موافقت وزارت بهداشت محدودیت پرواز به انگلیس از امروز رفع شد.

محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه انگلیس از فهرست کشورهای ویژه کرونایی خارج و کشور فرانسه به این لیست افزوده شد، افزود: بر این اساس از امروز پروازها به انگلیس دوباره برقرار شد، اما تمام پروازها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع است.

محدودیت پرواز به ۳۹ کشور

ذیبخش با بیان اینکه اکنون محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، اضافه کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند، ممنوع بوده و کشورهایی که کشورهای پرخطر ملزم به انجام تست دوباره در ایران هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: کشورهای، فرانسه، بوتسوانا، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند.

به‌گفته وی همچنین کشورهای آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

رفع منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا

ذیبخش با بیان اینکه رفع منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست دوباره پس از ورود به کشور برای مسافران بالای هشت سال در کشورهای پر خطر است، گفت: تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست دوباره در صورت نیاز بالامانع است.

به گفته وی، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است.

در ابتدای دی ماه سال گذشته و با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، ایران پروازهای خود را به لندن قطع کرد. بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا آخر دی‌ماه ممنوع شد. این ممنوعیت دوباره در بهمن و اسفند سال گذشته تمدید شد.

سازمان هواپیمایی فروردین امسال نیز به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خارجی و دفاتر فروش بلیت اعلام کرد که فروش بلیت تهران-لندن اعم از مستقیم و غیرمستقیم برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی، ممنوع است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا