مسکن و ساختمان

وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد:

شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی

وزیر راه‌وشهرسازی از شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی تا به امروز خبر داد که لیست آنها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

به گزارش صما از خانه ‌ملت، محمد اسلامی در حاشیه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تکمیل ثبت‌نام مردم در سامانه املاک براساس قانون جدید و دریافت مالیات، تلاطم در بازار مسکن فروکش می‌کند.

به‌گفته وی هدف قانون‌گذار در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، جلوگیری از ورود سرمایه به بازار سوداگری، سفته‌بازی و معاملات با استفاده از خانه‌های خالی و به‌منظور افزایش سرمایه و دارایی شخص است.

ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن با دریافت مالیات از خانه‌های خالی

اسلامی با اظهار اینکه تصمیم دارند مسکن را در قالب کالایی مصرفی مورد استفاده قرار دهند، تاکید کرد: به‌دنبال تنظیم و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن هستیم که با ثبت‌نام مردم در سامانه املاک و اسکان، آمار موردنیاز در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های ما در طرح جامع مسکن برای شناسایی نیازمندان واقعی و نیاز واقعی جامعه است و نباید اطلاعات ما براساس مفروضات باشد.

اسلامی ضمن تاکید بر اینکه پول‌های وارد شده به بازار مسکن موجب تلاطم شده است، گفت: قانون‌گذار دریافت میزان مالیات را از اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث خانه‌های خالی از یکدیگر تفکیک کرده است.

هدف وزارت راه‌وشهرسازی ورود سرمایه در راستای تولید و عرضه مسکن است

وی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: بنابراین اشخاص حقوقی مانند موسساتی که توانایی مالی داشته و انبوهی از خانه‌ها را خریده و خالی نگاه می‌دارند باید مالیاتی دو برابر اشخاص حقیقی پرداخت کنند.

وی هدف وزارت راه‌وشهرسازی از اجرای قانون را ورود سرمایه در راستای تولید و عرضه مسکن بیان کرد و گفت: نگاه داشتن برای سرمایه‌اندوزی، ورود سرمایه طی سال‌های اخیر به منظور سرمایه‌اندوزی موجب افزایش قیمت و گرانی مسکن شده است.

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین درباره پروازهای چارتری نیز اظهار داشت: چارترکننده و آژانس مسافرتی از پرواز چارتری بیشتر برای مقاصد گردشگری و زیارتی مسافران خود استفاده می‌کنند.

با تخلفات پروازهای چارتری برخورد می‌شود

وی با بیان اینکه وزارت راه‌وشهرسازی با افرادی که به‌دلیل داشتن منابع مالی، صندلی‌های برنامه‌ای را پیش‌خرید کرده و به هر نرخ دلخواهی به مردم ‌فروخته‌اند، برخورد می‌کند، اضافه کرد: این اجازه را نمی‌دهیم که فردی بخواد این سد را بشکند و شروع به ایجاد وضعیت پرتلاطم گذشته در کشور کند.

به‌گفته اسلامی اکنون شرایط سازماندهی شده است و ایرلاین‌ها باید تمام صندلی‌های پروازهای برنامه‌ای را در سایت فروش خود یا آژانس‌های طرف قرارداد با ایرلاین عرضه کنند تا مردم مطابق نرخ اعلامی بلیط خود را تهیه کنند.

وی اظهار داشت: آژانس‌های هواپیمایی صاحب تورهای مسافرتی نیز بعد از مجاز شدن تورها طبق ضوابط کرونا، می‌توانند نسبت به خرید صندلی از همان پرواز برنامه‌ای، نیاز خود را تامین کرده یا یک هواپیما را چارتر کرده و مسافران خود را جابه‌جا کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا