مسکن و ساختمان

وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد:

تهیه فاز یک طرح جامع حمل‌و‌نقل

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: فاز یک طرح جامع حمل‌و‌نقل تهیه شده است و در دستورکار قرار دارد.

به‌گفته محمد اسلامی، نظام حمل‌و‌نقل، لجستیک، انبارداری و تدارکات باید در کشور به‌گونه‌ای تنظیم شود تا به صورت فرابخشی از رفت و آمدهای تکراری جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه در راستای توجه به حمل‌ونقل ترکیبی، نظام لجستیک و نظام حمل‌ونقل را با هم یکپارچه  کرده‌اند، تصریح کرد: این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار خواهیم داد؛ ضمن آنکه خودمان در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» آن را مورد استفاده قرار می‌دهیم.

وزیر راه‌وشهرسازی با اظهار اینکه طرح‌های توسعه‌ای برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل را با این نظام جامع انطباق می‌دهند، یادآور شد: این طرح را برای دولت هم فرستاده‌ایم و در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است؛ از آن روی نیاز به مصوبه دولت داریم که طرحی فرابخشی به‌شمار می‌رود.

هدف طرح جامع، ارتقاء حمل‌ونقل از جغرافیای ایران است

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه طرح جامع حمل‌ونقل مورد سئوال برخی از نمایندگان کمیسیون عمران قرار گرفت، گفت: این طرح در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط وزارت راه‌وشهرسازی تهیه شد.

وی‌ در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: با‌توجه‌به اینکه کشور ایران از نظر ژئوپلتیک در یک نقطه کانونی چهارراه کریدور شمال ـ‌ جنوب و شرق ـ غرب قرار دارد، طرح جامع حمل‌ونقل را با تفاهماتی که با کشورهای همسایه و کشورهایی که در کریدورها واقع شده‌اند همسو کرده‌ایم.

وزیر راه‌وشهرسازی اظهار داشت:‌ تفاهم‌نامه‌هایی در این‌باره امضاء و مبادله کرده‌ایم که اهداف طرح جامع حمل‌ونقل را از جغرافیای کشورمان به یک جغرافیای بزرگ‌تر با رعایت الزامات ترانزیتی ارتقاء دهیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا