مسکن و ساختمان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

محرومیت از خدمات در انتظار مالکانی که خوداظهاری نمی‌کنند

افرادی که اطلاعات سکونتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نکنند، خانه آنها به‌ عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول پرداخت جریمه بالا می‌شوند. همچنین تعرفه برق آن خانه با بالاترین پلکان حساب می‌شود و از خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان محروم می‌شوند.

این مطلب را سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشست روز گذشته کمیسیون بیان کرد و گفت: طبق قانون اصلاح شده مالیات‌های مستقیم، مجلس برای کاربردی شدن این قانون تلاش کرد تا از احتکار خانه‌های خالی جلوگیری و از این خانه‌ها مالیات دریافت شود.

علی خضریان با بیان اینکه این مهم باید توسط سامانه املاک ملی و اسکان کشور انجام شود، افزود: امروز کمیسیون اصل ۹۰ به دستگاه‌هایی که باید با سامانه طبق قانون همکاری کنند، دو هفته فرصت داد تا دلایل کوتاهی خود را برای بررسی و حمل مشکلات به کمیسیون ارائه دهند.

وی با بیان اینکه خوداظهاری برای ثبت اطلاعات هویتی، سکونتی و مالکیتی در سامانه از هفته گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: هر کدملی باید با یک کدپستی نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

مالکانی که بیش از پنج خانه خالی دارند، دو برابر مالیات می‌دهند

به‌گفته خضریان اگر تعداد خانه‌های خالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها یا سرپرست خانوار بیش از پنج خانه باشد این عدد مالیاتی دو برابر می‌شود؛ این کار با هدف عرضه خانه‌های خالی به بازار است.

وی با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۲ و نیم میلیون خانه خالی در سراسر کشور احتکار و به بازار عرضه نشده است، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ حل معضل مسکن را پیگیری می‌کند که یکی از این راه‌ها عرضه خانه‌های احتکار شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یکی از فواید سامانه ملی املاک و اسکان کشور را شناسایی خانه‌های خالی و برنامه‌ریزی برای بخش مسکن بیان کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا