شهر

میدان راه‌آهن تهران موزه می‌شود

شهردار تهران از تبدیل میدان راه‌آهن تهران به موزه رو باز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: اکنون با تلاش شهردار منطقه، این میدان به قلمرو قانونی تبدیل شده است.

به گزارش صما، پیروز حناچی بر ضرورت برقراری اتصال‌های بیشتر خطوط مترو با شبکه راه‌آهن سراسری ایران در همه کلان‌شهر‌ها به ویژه شهر تهران در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم اتصال‌های بیشتری از شبکه‌های ریلی راه‌آهن و مترو را برقرار کنیم، با افزایش خدمات خواهیم توانست مردم را از سطح شهر جمع کرده و با کاهش تردد حمل و نقل با وسایل نقلیه خصوصی، جاذبه‌های مترو را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هدف نهایی مترو ظرفیت‌سازی برای ۵۰ درصد از سفر‌های درون شهری است، افزود: برای اینکه بتوانیم از حداکثر ظرفیت مترو استفاده کنیم، لازم است تا اقدامات موثر از جمله خدمات‌رسانی در مترو‌ها را افزایش دهیم.

شهردار تهران از تخصیص بودجه به منظور آراستگی و ساماندهی محوطه پیرامون راه‌آهن تهران خبر داد و تصریح کرد: میدان راه‌آهن قبلا محل تردد افراد با ماشین بود؛ اما اکنون این محوطه به همت شهردار منطقه تبدیل به قلمرو قانونی شده است و در آینده‌ای نزدیک از آن به عنوان موزه رو باز استفاده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا