مسکن و ساختمان

پلیس ساختمان در راه است

رئیس پلیس آگاهی ناجا از آغاز به کار پلیس ساختمان خبر داد.

به گزارش صما؛ سردار محمدقنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا  درباره راه اندازی پلیس ساختمان اینطور گفت: پیشگیری از جرم و بسترزدایی جرایم یکی از اصلی ترین دغدغه های پلیس آگاهی نیروی انتظامی است.اما پلیس به تنهایی نمی تواند در پیشگیری از جرم اقدام کند. نقش سازمان های دیگر نیز در پیشگیری و بسترزدایی جرایم پررنگ است.

وی در ادامه افزود: همین دغدغه مندی پلیس آگاهی باعث شده که در جهت پیشرفت هرچه بیشتر در کاهش جرایم کشور طرح شورایی به نام شورای پیشگیری از جرم را طراحی کنیم. خوشبختانه این طرح توسط شورای عالی امنیت ملی کشور مورد قبول قرار گرفت و تصویب شد.

سردار قنبری می گوید: حتی پیشنهاد می شود ریاست این شورا را وزیرکشور و یا معاون اول رئیس جمهور به عهده بگیرند.با راه اندازی این شورا سازمان ها وارگان های دیگر هم پای پلیس آگاهی وارد عمل می شوند و به اینصورت شاهد کاهش جرایم خرد و کلان در سطح کشور خواهیم بود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه اضافه کرد: در هر مسئله ای باید سازمان های دیگر پای کار بیایند و پلیس را تنها نگذارند. هرچند جای خالی پلیس آگاهی در برخی از موارد احساس می شود. به طور مثال یک ساختمان درحال را در نظر بگیرید،همه موارد ایمنی ساختمان از قبیل قدرت تحمل زلزله، پنجره دو جداره ،تاییدیه شرکت گاز،تاییده سازمان آتش نشانی در نظر گرفته می شود. اما چرا نباید تاییدیه پلیس وجود نداشته باشد. حتما پلیس باید نظر بدهد. آن موقع است که وقتی سازنده ساختمان، درحال تکمیل مراحل ساخت وساز است با نظر و تاییدیه پلیس اقدامات امنیتی را نیز لحاظ می کند و از این دست سارقان برای سرقت منازل را کوتاه خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا