حمل و نقل

معاون شهردار تهران: ۸۰ درصد واگن‌های مترو در داخل تولید می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:‌ طرح تولید واگن ملی در دستور کار قرار دارد و هم اکنون ۸۰ درصد واگن‌های مترو بومی‌سازی شده و در تلاش هستیم طرح تولید واگن ملی را بطور کامل اجرایی کنیم.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ سید مناف هاشمی امروز/شنبه به مناسبت ۱۶ اسفندماه بیست و یکمین سالگرد تاسیس شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن بازدید از هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع تجهیزات و خدمات وابسته اظهار داشت: امیدوارم در آینده نزدیک قرارداد تولید انبوه این واگن ها امضا و زمینه بومی سازی آن ۲۰ درصد باقیمانده هم فراهم شود تا به طور کامل برای ساخت ناوگان مورد نیاز مترو از واردات بی نیاز شویم.

وی در خصوص رونمایی از واگن ملی نیز گفت:‌ واگن ملی ۲۸ اسفندماه سال جاری به صورت آنلاین توسط رئیس جمهور محترم رونمایی می‌شود که این واگن در حال حاضر با کمک و همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور همانند دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه شریف ساخته شده و تولید آن تا ۸۰ درصد بومی است.

معاون شهردار تهران در خصوص برگزاری هشتمین نمایشگاه صنعت ریلی نیز گفت: این نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و دست آوردهای خوبی در آن به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت هایی که در این نمایشگاه غرفه دارند به نوعی پیمانکاران ساخت و بهره برداری از مترو هستند افزود: برگزاری این نمایشگاه، شرایط تعامل بهتر بین این شرکت ها را فراهم می کند.

مترو تهران

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل ریلی به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار آسیب هایی شده اند و با مقاومت در برابر سختی ها همچنان به خوبی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ما به عنوان کارفرما وظیفه خود می دانیم که حداکثر حمایت را از این شرکت‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز (شانزدهم اسفندماه) بیست و دومین سالگرد بهره برداری از مترو تهران و حومه است؛ افزود: در این ۲۲ سال اتفاقات خوبی در زمینه بهره برداری از مترو انجام شده و پیشرفت های زیادی در این زمینه داشتیم که شاید رونمایی از واگن ملی در سال جاری بزرگترین رویداد این معاونت باشد.

معاون شهردار تهران درباره عملکرد شرکت بهره برداری مترو تهران نیز گفت: در حال حاضر تکنسین ها و کارکنان این شرکت با دانش و تجربه بسیار بالا در کوتاهترین زمان مشکلات به وجود آمده در حین بهره‌برداری را رفع می‌کنند و باید بگویم که اکنون متروی تهران و حومه جز ایمن‌ترین مترو ها در دنیا است، هرچند این شرکت با مشکلاتی به خصوص در زمینه ارز و تامین قطعات دست و پنجه نرم می کند اما توانسته به خوبی از پس آنها بر بیاید و خدمت رسانی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

وی در حاشیه بازدید خود در محل نمایشگاه بین المللی تهران با غرس یک اصله درخت هفته درختکاری را گرامی داشت.

مترو تهران به بزرگترین شبکه حمل و نقل درون شهری کشور تبدیل شده است

همچنین مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد:‌ پس از گذشت ۲۱ سال بهره برداری مترو تهران به بزرگترین شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری در کشور تبدیل شده است.

فرنوش نوبخت روز شنبه ضمن تبریک بیست و دومین سالگرد مترو تهران و حومه اظهار کرد: در شانزدهم اسفندماه ۱۳۷۷ اولین روزی که قطار مترو در مسیر تهران(صادقیه) – کرج حرکت کرد، روز ویژه و به یادماندنی بود و همه علاقمند بودند که بدانند بعد از آن چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: امروز مترو تهران بیش از ٢۵٠ کیلومتر شبکه و ١٣٢ ایستگاه فعال دارد و در حال خدمات رسانی به شهروندان هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متری تهران و حومه با اشاره به اینکه طی بیست و یک سال گذشته میلیاردها سفر در خطوط متروی تهران و حومه ثبت شده است، گفت: این سفرها را مدیون زحمات و تلاش خستگی ناپذیر پرسنل شرکت متروی تهران و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است و امروز نتیجه این پیگیری ها و اقدام ها را در رضایتمندی شهروندان می توان مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز فرصت را غنیمت شمرده و به بهانه بیست و دومین سالگرد بهره برداری از متروی تهران و حومه از تمام کسانی که برای تاسیس مترو تلاش کرده اند قدردانی و سپاسگزاری می کنم.

به گفته نوبخت، قطار مترو در تهران اگرچه برروی ریل وارداتی به حرکت درآمد اما امروز بعد از گذشت ۲۱ سال قطار مترو در ایران نیز به حرکت در آمد و متروی تهران نیز برروی ریل ملی در حرکت است.

وی تصریح کرد: در آغاز بهره برداری از مترو وارد کننده این صنعت بودیم، اما امروز صادر کننده این صنعت ریلی هستیم.

نوبخت با اشاره به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط هفت گانه گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط دو به ۳ دقیقه رسیده است و در خطوط یک و چهار ۳و نیم دقیقه کاهش یافته است.

ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۳۲ ایستگاه فعال است.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا