مسکن و ساختمان

معاون بازرگانی شرکت ونیوپلاستیک تاکید کرد:

جای خالی نهادی متولی برای اندازه‌گیری تعالی سازمان‌ها

نبود سازمان متولی برای اندازه‌گیری رشد و تعالی سازمان‌ها به‌ویژه تولیدکنندگان در صنایع مختلف، خلائی است که در کشور احساس می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت وینوپلاستیک به نمایندگی از این شرکت که یکی از حامیان دومین اجلاس سراسری سازندگان و طراحان تهران است، گفت: اکنون ارزش تولیدکننده خوب به‌ هیچ عنوان به درستی ارزیابی نمی‌شود.

دکتر پاکزاد با بیان اینکه کیفیت دارای دو مولفه اساسی سطح کیفی و استمرار و دوام است، افزود: سطح کیفی به معنای این است که صنایع در آن صنعت به‌خصوص در چه حدودی از کیفیت رقابت می‌کنند.

وی سطحی کیفی را حداقل‌ترین و پایه نخستین کیفیت بیان و تصریح کرد: تلاش برای تعالی سازمان و تقبل هزینه در این راستا، رابطه مستقیمی با قیمت دارد؛ چراکه هرچه هزینه کیفی‌سازی و تعالی بیشتر باشد، قیمت هم افزایش خواهد یافت.

 به باور دکتر پاکزاد سازمان متعالی دارای ارزشی است که آن را برای حوزه خود، مشتری و جامعه خلق می‌کند که حوزه جامعه مغفول‌ترین بخش به‌شمار می‌رود.

معاون بازرگانی شرکت وینوپلاستیک در تکمیل توضیح خود اضافه می‌کند: حوزه اجتماعی دربرگیرنده احساس مسئولیت نسبت به مشتریان و ارائه محصولات به آنهاست که شامل کیفیت خوب،‌ خدمات، گارانتی، تعهدات درازمدت و… می‌شود که همه این موارد برای سازمان هزینه دربر دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای گرایش تولیدکنندگان به سمت تعالی باید بسترسازی شده و بهای آن پرداخت شود، گفت: باید در سازمان‌های متولی واحدی شهرسازی همچون نظام مهندسی و شهرداری، واحدی برای ارزیابی تشکیل شده تا از شرکت‌ها و سازمان‌های خوب حمایت شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا