مسکن و ساختمان

جهانگیری ۲ هزار و ۵۰۰ خانه محرومان گلستان را افتتاح کرد

۲ هزار و ۵۰۰ خانه محرومان و هشتادهزارمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی استان گلستان امروز شنبه به صورت متمرکز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در روستای پنچ پیکر بندرترکمن افتتاح شد.

در مراسم متمرکز بهره برداری از خانه های محرومان استان گلستان، جهانگیری کلید یک واحد مسکونی را به مالک آن تحویل داد.

این خانه یکی از ۲ هزار و ۵۰۰ خانه محرومان استان گلستان استان است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای ساخت این خانه ها در گلستان هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه شد.

پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ، پروانه و نظارت ساخت رایگان از جمله خدمات ارائه شده بنیاد مسکن گلستان برای ساخت خانه محرومان است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور را در سفر یک روزه به استان گلستان، وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونین وزرا همراهی می کنند.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این مراسم در جمع مردم روستای پنج پیکر ضمن قدردانی از تلاش ها و فعالیت مردم این روستا در حوزه بافت پارچه گفت: علاوه بر کشاورزی و دامپروری در روستاها اقدامات جدیدی نظیر بافت پارچه بسیار پراهمیت است و دولت نیز تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی این گونه فعالیت ها را پرداخت خواهد کرد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه اقدامات مهمی در روستاهای کشور برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی انجام شده افزود: تاکنون بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شده است.

جهانگیری همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تولید مسکن محرومان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با کمک دولت، میزان آورده طبقات ضعیف و محروم که قدرت به‌سازی و نوسازی خانه های خود را نداشتند تامین شد.

معاون اول رییس جمهوری صبح امروز شنبه به همراه تعدادی از وزیران برای افتتاح چند طرح و برگزاری نشست اقتصاد مقاومتی و دیدار با نخبگان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی پنج پیکر بندرترکمن از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهوری در سفر یک روزه به گلستان است.

جهانگیری سپس در جلسه اقتصاد مقاومتی گلستان شرکت و تعدادی از پروژه‌های عمرانی و کشاورزی این استان را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد کرد.

آخرین برنامه کاری سفر امروز معاون اول رییس جمهوری دیدار با نخبگان گلستان است.

گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دارای ۳۵ شهر، ۱۳ شهرستان و حدود هزار روستا است.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا