حمل و نقل

آزادراه غدیر به بهره‌برداری رسید

با حضور مجازی حسن روحانی آزادراه غدیر آبیک به چرمشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صما صبح پنجشنبه آزادراه غدیر که مسیر ارتباطی آبیک به چرمشهر است با حضور حسن روحانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بابک لارتی معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم الانبیا در این مراسم اظهار کرد: طراحی و ساخت این آزادراه و همچنین تأمین ۷۰ درصد اعتبار ساخت این آزادراه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده و امیدواریم با افتتاح آن شاهد کاهش بار ترافیکی در محور قزوین به کرج و تهران باشیم.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۴ قطعه ترافیکی دارد افزود: این آزادراه با اعتباری بالغ بر ۷ سال در مدت زمان ۵ سال ساخته شده و برای ساخت آن از بیش از ۲ میلیون تن آسفالت و ۷۶۰ هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

گفتنی است آزادراه غدیر با ۵ آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور ارتباط داشته و از این پس به عنوان یک قطعه استراتژیک در حمل و نقل و ترانزیت کشور نقش ایفا خواهد کرد.

آزاد راه غدیر که در مسیر راه ابریشم قرار گرفته ۱۵۸ کیلومتر طول دارد و آزادراه قم _گرمسار، قم _تهران، ساوه _تهران وتهران _قزوین را به هم متصل می‌کند و این آزاد راه نقطه اتصال آزاد راهی کشور از مرز بازرگان تا مرز‌های افغانستان و ترکمنستان است. این آزاد راه ترانزیت عبوری کشور را تسهیل و زمان سفر را ۹۰ دقیقه برای خودرو‌های سنگین و ۶۰ دقیقه برای خودرو‌های سواری کاهش می‌دهد. این آزادراه بار ترافیکی شرق به غرب و بالعکس و همچنین جنوب به شمال غرب و شمال شرق و بخش عمده‌ای از ترافیک آزادراه تهران _ کرج _ قزوین را کاهش می‌دهد.همچنین افزایش دسترسی و تسهیل عبور و مرور با اهداف پدافند غیرعامل در جنوب کلانشهر تهران، زمینه‌ساز کاهش آلاینده‌های زیست‌ محیطی در شهرهای کرج و تهران می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا