مسکن و ساختمان

پیشرفت ۹ درصدی ساخت ۷ هزار واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن

حدود ۳۵ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تحت مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم بنیاد مسکن وجوه اولیه خود را واریز کرده‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد حدود ۱۰ هزار واحد برای متقاضیانی است که گروهی یا انفرادی باید اقدام به احداث واحد مسکن ملی کنند.

جواد حق‌شناس در تکمیل توضیح خود با بیان اینکه برای بیش از ۹ هزار نفر قرعه‌کشی انجام شده و زمین در اختیار آنها قرار گرفته است، افزود: این تعداد در حال گرفتن پروانه ساختمانی هستند و تعدادی نیز که موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده‌اند، کار ساخت واحدهای خود را آغاز کرده‌اند.

وی یکی از مشکلات اجرای طرح اقدام ملی مسکن  را استقبال و همراهی کم شهرداری‌ها در صدور پروانه ساختمانی با اعمال تخفیف ۵۰ درصدی بیان و تصریح کرد: این مشکل موجب کند شدن اجرای این طرح شده است در نتیجه تعداد پروانه‌های صادره ساختمانی در انفرادی‌ساز  و گروهی‌ساز کم هستند.

حق‌شناس همچنین با بیان اینکه از ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن، ۱۵ هزار واحد مسکونی باید توسط خود بنیاد مسکن احداث و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، توضیح داد: از این میزان  تاکنون عملیات ۷ هزار واحد آغاز شده است که بخشی از آن‌ها پروانه دریافت کرده‌اند و کارگاه‌های ساختمانی‌ آنها تجهیز شده و مشغول به کار است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۹ درصدی این ۷ هزار واحد مسکن ملی خبر داد و گفت: در پروژه‌هایی که کار ساخت آنها آغاز می‌شود متوسط ۱۸ ماه پایان عملیات ساختمانی آنها زمان می‌برد؛ البته این مدت زمان وابسته به تکمیل آورده متقاضیان در مهلت تعیین شده است.

حق‌شناس در عین حال یادآور شد: باتوجه‌به اینکه برخی از متقاضیان توان پرداخت اقساط ساخت مسکن ملی را  در ۲۴ ماه ندارند در حال برنامه‌ریزی برای افزایش این مدت به ۳۰ ماه هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا