مسکن و ساختمان

وزیر راه و شهرسازی وارد سی‌سخت شد

وزیر راه و شهرسازی با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی وضعیت شهر زلزله زده سی سخت وارد این شهر شد. محمد اسلامی در بدو ورود به سی سخت از خانه ها و ساختمان های خسارت دیده بازدید کرد و پای درد دل مردم نشست. وی در این در دیدار چهره به چهره آخرین وضعیت مردم زلزله زده را مورد بررسی قرار داد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است . زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد. ۱۲ اردیبهشت سال ۹۷ نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهرهای یاسوج و دنا اتفاق افتاد و خساراتی به هر دو شهرستان وارد شد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد. بر اساس گزارشهای اولیه ۷۸ روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند و برخی منازل مسکونی صد در صد تخریب و غیر قابل سکونت شده اند. زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشته است اما ۶۱ نفر مصدوم شده اند و آنچنان که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته است خسارات زلزله روز ۲۹ بهمن بیش از حد تصور است.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا