مسکن و ساختمان

اوایل سال ۱۴۰۰ تمام ساختمان‌های کشور بیمه می‌شوند

اسماعیل نجار در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان آذربایجان شرقی، با اعلام اینکه پس از ۲۰ سال لایجه بیمه اجباری حوادث تصویب و ابلاغ شده است، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و مشخص شدن سازوکارهای لازم می‌توانیم از اوایل سال ۱۴۰۰ تمام ساختمان‌های کشور را بیمه کنیم.

وی افزود: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و بقیه خانواده‌ها نیز مبلغی را با عنوان بیمه در فیش برق پرداخت می‌کنند.

نجار با اشاره به اینکه ایران جزو حادثه‌خیزترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، گفت: باید آمادگی خود را برای مقابله با همه حوادث ارتقا دهیم، به خصوص در مورد حادثه زلزله که آذربایجان شرقی هم در معرض خطر است و در این خصوص جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  هشدار داد: اگر زلزله هفت ریشتری اتفاق بیفتد عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و در مورد تبریز که پرجمعیت است این نگرانی بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه از سالیان پیش، تجربه زلزله در شهرهای پرجمعیت نداریم، افزود: چنان‌چه در تبریز یا تهران اتفاقی بیفتد با وجود اقدامات مثبت انجام‌شده وضعیت نگران‌کننده‌ای داریم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار، پیشگیری از حوادث است و ساختمان‌ها باید بر اساس اصول مهندسی زلزله و با استفاده از مصالح استاندارد احداث شوند.

نجار با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبارات مدیریت بحران در سال جاری، پنج هزار و ۸۲ میلیارد تومان بود که تنها ۳۰۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه تخصیص یافت، افزود: برای سال آینده نیز هفت هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه داشتیم که ۶۰۰ میلیارد تومان تایید شده است.

وی همچنین با اشاره به مطالعه انجام‌شده در مورد علل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور از جمله جنگل‌های ارسباران، گفت: بر اساس یافته‌های این مطالعه، ۹۰ درصد حوادث حریق عامل انسانی دارد و شکار، تفریح، اختلاف و توسعه زراعت از جمله علل آتش‌سوزی عنوان شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا