شهر

فعالیت ۱۷ سامانه وزارت کشور در حوزه مدیریت شهری

رئیس دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: ۱۷ سامانه در وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها، در حوزه مدیریت شهری فعال هستند.

امیر شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و باز آفرینی شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷ سامانه در وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طراحی شده است که تمام آن‌ها در حوزه مدیریت شهری فعالیت می‌کنند، گفت: سه سامانه مهم در این زمینه رونمایی شده است که هر سه در حوزه توسعه و مدیریت کشور است و وزارت کشور تاکنون سامانه‌های یکپارچه‌ای را در حوزه ارائه خدمات شهری طراحی و اجرا کرده است و امروز هم در این نمایشگاه از سه سامانه مهم رونمایی شد.

مدیریت شهری

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور توضیح داد: یکی از این سامانه‌ها معاینه فنی است که به صورت یکپارچه به تمامی دستگاه‌های اندازه‌گیری مراکز معاینه فنی متصل است.

او ادامه داد: با استفاده از این سامانه می‌توانیم نیرو‌های انسانی را یکپارچه کنیم.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در ادامه به سامانه سپند در مجموعه وزارت کشور هم اشاره کرد و گفت: این سامانه مربوط به پایش ناوگان رانندگان دانش آموزی است که هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا اثربخشی چندانی ندارد، اما این سامانه کاملاً دیجیتالی است و رانندگانی که در حوزه حمل و نقل دانش آموزی فعالیت می‌کنند به صورت کامل اطلاعات آن‌ها تحت کنترل این سامانه قرار می‌گیرد.

شجاعیان توضیح داد: این سامانه نقش موثری در حمل و نقل شهری دارد و اجرای این سامانه‌ها زمینه ساز اجرای شهر‌های هوشمند در این حوزه‌ها می‌شود.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون در مرحله‌ای هستیم که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکنون توانسته‌اند اقدامات بسیار موثری در حوزه توسعه سامانه‌ها انجام دهیم، افزود: هم اکنون این سامانه‌ها در حوزه‌های مختلف در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این سامانه اقدامات لازم در حوزه شهرسازی را انجام دهیم.

شجاعیان در پایان بیان کرد: امیدواریم با IP هایی (نشانی اینترنتی)‌ که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم آن‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا